Jump to content

Problem vid backning


Recommended Posts

Har problem med min FMX 1969.

När jag lägger i backen så drar den ej om jag inte gasar till en del. Och då släpper den med ett ryck och sedan rycker den hela tiden som jag backar.

Den går tungt eftersom jag måste gasa även om det är slät mark, känns att det går tungt då det hörs att motorn måste jobba.

Om man står i uppförsbacke och lägger i N så verkar den rulla bakåt utan motstånd.

Har inga som helst problem vid körning framåt, den växlar fint och ej några tendenser till slirning varken vid fullgas eller mer normal acceleration.

Oljan luktar ej bränt och är fin färg på.

Bytte trågpackning och filter och fyllde på med F-olja till rätt nivå, problemen kom efter det, kanske en tillfällighet...

Nån som har en aning om detta då mina egna kunskaper är små om automater, kan det rasa när som helst eller törs man köra över sommaren om man undviker att backa i mesta möjliga mån.

Tacksam för svar

Ludde

Link to comment
Share on other sites

Du har ej rätt mängd olja i lådan...

Tänk på att du ska kolla oljan när den varit igång en stund och kört alla växlarna och motorn skall vara igång när du kollar nivån ...

Link to comment
Share on other sites

Kollade nivån igen med varmkörd motor och P ilagd på tomgång, och nivån var strax under maxstrecket.

Verkar som det blir mindre och mindre med rycken, kanske upphör om man har riktig tur...

Tack ändå för tipset.

Ludde

Link to comment
Share on other sites

Kollade nivån igen med varmkörd motor och P ilagd på tomgång, och nivån var strax under maxstrecket.

Verkar som det blir mindre och mindre med rycken, kanske upphör om man har riktig tur...

Tack ändå för tipset.

Ludde

Tänkte bara nämna lite om mina problem med FMX, kör numera med olja lite ovanför streck i P-läge/varm motor-låda.

Kolla gärna den diskutionen: http://mustangclubsweden.org/showthread.php/12755-FMX-låda

Mvh Lemmy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...