Jump to content

Startproblem!?!?


jalmebro

Recommended Posts

Jag var till garaget förra helgen och stoppade i batteriet och startade upp bilen.Allt fungerade-inget hade "hoppat ur" och körde en sväng.Motorn genomvarm och lät bara såååå gott.

Igår när jag kom till garaget och skulle ta ut bilen för ännu en kortare tur-stoppade i nyckeln och vred om så hände inget.Alltså startmotorn drog villigt men inget annat.Jag provade säkert sex sju gånger men nada.Ingen tändning alls.

Höll på att få hjärnblödning.Gick ut och öppnade huven.Såg inget ovanligt och gick in igen.Provade att starta men ingen tändning.

Tog till slut i brist på bättre ideer på mig bilbältet och DÅ hoppade han igång direkt.

Vad hände????????????

Finns det någon startspärr inbyggd eller var det bara så att det var "dags"?

Mystiskskt var det.Har någon annan råkat ut för samma?????????

Link to comment
Share on other sites

Jag var till garaget förra helgen och stoppade i batteriet och startade upp bilen.Allt fungerade-inget hade "hoppat ur" och körde en sväng.Motorn genomvarm och lät bara såååå gott.

Igår när jag kom till garaget och skulle ta ut bilen för ännu en kortare tur-stoppade i nyckeln och vred om så hände inget.Alltså startmotorn drog villigt men inget annat.Jag provade säkert sex sju gånger men nada.Ingen tändning alls.

Höll på att få hjärnblödning.Gick ut och öppnade huven.Såg inget ovanligt och gick in igen.Provade att starta men ingen tändning.

Tog till slut i brist på bättre ideer på mig bilbältet och DÅ hoppade han igång direkt.

Vad hände????????????

Finns det någon startspärr inbyggd eller var det bara så att det var "dags"?

Mystiskskt var det.Har någon annan råkat ut för samma?????????

Om du har manuell låda, kan du ha missat att trycka ner kopplingen innan du försökte starta. Annars går det inte men du skriver att startmotorn drog runt ändå.... hmmm..... hur länge körde du med bilen första gången? Om bilen har varit strömlös utan batteri, måste den ha tid att *relearn* sig innan man stänger av motorn. Ungefär som omstart på en dator.

Link to comment
Share on other sites

Den där resetswitchen till bränslepumpen då? Var det första jag tänkte på :)

Tänkte jag med på men då borde den inte start överhuvudtaget, eller?

Den sitter iaf bakom vänstra kickpanelen, en röd "spak"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...