June 1, 200421 yr comment_6819 Om man monterar ett Fan shroud till kylaren går det att fästa direkt i kylaren eller måste manha någon mont.sats.Är det någon som provat detta till kylaresjunker tempen, blir det bättre kylning?
June 1, 200421 yr comment_6822 Den sitter på 4st plåtfästen, som sitter mellan kylarens infästningsbultar och själva "fan shroud" (för vi pratar fortfarande Mustang 65-66 antar jag?). Jag har en fan shroud på min bil, men den följde med när jag köpte bilen så jag har aldrig provat utan den. Min kylning funkar helt utan anmärkning, men det är nytt cellpaket i kylaren, och motorn är en otrimmad 289, så det kanske skulle funka utan fan shroud också.
June 2, 200421 yr Author comment_6839 Hej RonnieHar bytt kylare och på den nya kylarenfinns det fyra fästhål som man skulle kunna använda.fläktramen kommer då att sitta dikt mot kylaren, men det kanske ska vara så.Tack för tipset ang. dekalen
June 2, 200421 yr comment_6841 Vad jag minns så sitter den ganska nära kylaren på min bil också, men på originalkylaren finns det inga fästhål, utan man måste ha "fan shroud brackets" för att kunna montera den.(se längst ner på denna sida: http://catalogs.google.com/catalogs?hl= ... atpage=135 )
June 2, 200421 yr comment_6843 Har fyra brackets för 2 radig kylare. fast hålen mot kylar ramen är lite uppborrade.100.- Tapio 0550-13031