McSavage March 11, 2012 Report March 11, 2012 hejsan.. Har fått ett problem nu när bilen har stått i vinter.. När jag gasar på så kommer ett rasslande ljud.. Inte så högt som om toppen skulle gått.. Kan det va katalysatorn som gett upp? Är en 03:à Citera
Norwall March 11, 2012 Report March 11, 2012 Hej!Jag är inte riktigt säker men skulle nästan tippa på att det är en av kamkedjesträckarna som börjar bli dålig. Är lite osäker på de nya motorerna. Skicka en fråga till tex Grufman bil.mvh Andreas Citera
Badmanners March 11, 2012 Report March 11, 2012 hejsan.. Har fått ett problem nu när bilen har stått i vinter.. När jag gasar på så kommer ett rasslande ljud.. Inte så högt som om toppen skulle gått.. Kan det va katalysatorn som gett upp? Är en 03:àVarifrån kommer ljudet. Framkant av motorn? Under bilen? Följer ljudet varvet? Om bilen är manuell, förandras ljuset om du har kopplingen inne/ute? Citera
McSavage March 12, 2012 Author Report March 12, 2012 låter som det kommer under bilen.. och kommer endast när man gasar på när bilen blivit riktigt varm, är den inte helt 100 varm utan bara 90% så låter det inte.. knepigt.. ibland låter den inte alls bara som sagt vissa gånger när bilen är varm.. Citera
Norwall March 16, 2012 Report March 16, 2012 Det skulle ju kunna vara som du säger. Det kan vara så att "filten" inuti katalysatorn brunnit upp och därför skallrar själva innanmätet... Citera
1096 March 16, 2012 Report March 16, 2012 Och det är inte värmesköldarna runt kattarna som lossnat och skallrar... kommer ju alltid vid vissa varvtal/vibrationer i rören... Bara en tanke och egen erfarenhet från när man åkte kattat på Foxen... Citera
Recommended Posts