Jump to content

Heat symbol


Björnski

Recommended Posts

Kan någon förklara vad symbolen på instrumentpanelen med texten Heat och en liten box med in och utsrtäck samt "värme"-stäck uppåt. Symbolen finns vid tändning påslagen och fortsätter tills motorn blivit lite varm och jag stänger av och starta om.

Link to comment
Share on other sites

Du skriver inte vilken årsmodell.

Jag tittade i en instruktionsbok från år 2004, men där finns ingen sådan symbol.

Jag gissar att den är till för 'Pre-heat' av inkommande luft tills motorn är varm, detta för att minska utsläpp vid kall motor. Kan vara lagkrav i vissa stater i USA.

Link to comment
Share on other sites

Missade vist vissa data!!! -95 GT Cab. Symbolen finns vänster om ABS. jag har kollat i Chilton och i Ovner Manual och den finns inte med i någon. Den slockna inte av sig själv, men vid återstart.

Link to comment
Share on other sites

Står faktiskt inget i manualen! Min bil kommer från japan, det är inte så att din gör det också? Funderar på om det kan vara så att det är nåt extra för den marknaden? Min owners manual är amerikansk.

Link to comment
Share on other sites

Snackade precis med en arbetskamrat som har en MG RV8 (90-tals V8 cab) importerad från japan. Han har också en liknande varningslampa som inte heller finns i instruktionsboken, den varnar för överhettad katalysator. Tydligen lag på det i japan. Kan det vara samma sak i mussen tro? Måste kolla bilen ikväll och se exakt hur symbolen ser ut.

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen Alla.

Troligen är det något fel på den då, eftersom den fortsätter att lysa efter start och kall motor. Försvann när motorn blivit varm och jag startade om motorn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så var det dags att göra "daglig tillsyn", tanka kolla vatten, olja och luft. Woops! Dåligt med vatten i kylaren! Fylde på och när jag startade igen försvann min "mytiska" Heat-symbol från instrumentpanelen. Trots koll i flera böcker och med grannen Poon och hans Musse har vi inte hittat symbolen mer än på nedan angivna hemsida. Kan detta vara en specialare för europa? Första försäljning var i Luxenburg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...