Jump to content

Recommended Posts

Hej. Jag ska till att köpa ny utväxling till min GT 04 med kenne bell kompressor med automatlåda.

Jag har lite svårt att bestämma mig om jag ska köra 3,73 eller 4,10 men vill gärna dra åt 4,10 hållet. Jag åker mest inomstads och på 70 o 90 vägar. Sällan motorvägen men det händer så klart.

Vad tror ni, skulle det fungera med 4,10 eller är 3,73 mer lagom? Nån här som kör 4,10 alt 3,73 med kompressor och vad tycker ni isf?

Mvh Tommy

Tjena såg mussen din på parkeringen idag! "ortviken arbetare jag med" hehe ;) , såg mycket bra ut!

Iaf vad ja hört är dom flesta väldigt nöjd med 3.73, börjar kännas lite overkill med 4.10 om man ska bruka bilen lite mer allmänt också.

Jag tänkte iaf byta till 3.73 på min musse, då har ja dock ingen kompressor och manuell låda.

Ska du ge dig på att byta själv eller ska du låta nån annan greja det?

Mvh olle

Jaså, där ser man.. Vart jobbar du då?

Jo jag insåg väl motvilligt att det förmodligen skulle bli för våldsamt med 4,10 så jag köpte 3,73, anlände idag men hann inte att hämta ut det.

Jag kommer att demontera och montera så mycket jag kan själv, men shimsningen kommer jag att leja bort till någon som kan.

Hur tänkte du göra själv då? Har du planerat några andra "mods" utöver utväxling?

// Tommy

På El och styr, duvet med larsa å sjöström å grabbarna :)

Jaha härligt, rätt val tror ja! vartifrån beställde du och vilket märke blev de? köpte du bara drev eller renoveringssats för bakaxeln med?

Okej ja de beror lite på de, hittar ja nån som kan göra allt för en vettig peng så läjjer ja helst bort allt.Letar för fullt så de är de det hänger på, annars får man väll försöka sig på det själv, för byta de ska ja! haha

Har du nått tips på nån som tar på sig såna arbeten?

Jadu de blir väll Avgas/ CAI iaf ev tune osså utväxling då, nå mer blire inte.

Nästa steg för mig skulle ju vara kopmressor då men då börjar de ju bli en slant så inte denna sommar iaf ;p

Självdå?

Jaha ok. =) Jag köpte dom från en privatperson, utväxling samt shims o lagersats. Tror jag avvaktar med att montera nya lameller då den diffar än så länge iaf. SBT i granloholm är ju duktig, hör vad han vill ha för jobbet.

ok, jag har monterat på nya sidospeglar (original) satt fula m3 speglar på innan.

Köpt nya strålkastare (original) det satt tonade på innan som inte var i nått bra skick. dock inte monterat dessa än.

Nytt rostfritt avgas från cat, (magnaflow/hansen racing) ankom igår så har inte monterat det än.

Nya bromsarskivor samt belägg runt om, slitsade och försänkningsborrade från Bromsmannen. kom även dom igår så inte monterat det än.

Utväxling 3,73, inte monterat som sagt.

Shiftkit ska också monteras, väntar på svar från SBT ang det.

Inletkit från kennebell skall monteras vilket innebär, större spjällhus,luftmassemätare och cai.

Håller även på att spåna i en sct x3, väntar på svar från MP ang detta.

Stereobyte och högtalarbyte har jag funderat på men det får ligga på is ett tag, om det går.. =)

Jaha okej! Ja de låter som du kommer få den riktigt nice. Nya bromsskivor och OK är jag också riktigt sugen på! tycker också att original är bättre än de mesta annat lulllull som vissa sätter på dem, man vill ju inte att de ska se ut som ett rymdskepp.

Vad har du för ljudsystem? själv har ja mach 460 och håller på och byter ut huvudenheten mot en kenwood dubbel din nu. dock väntar ja på adapterkablar då de är speciella i mustangen.

Men ja ska ta och höra med SBT då, tar dom ett vettigt pris så beställer jag nog grejer i veckan!

ok det var tråkigt :( Nä du, jag vet ingen annan. Jag hade själv börjat fundera på om jag skulle leja bort det men det är ju rätt kört om inte SBT var nå sugen. Men du.. kanske sundsvalls custom o styling i njurunda tar på sig sådana jobb? Meca kanske?

aa han sa att han bruka gjort de men fått lite vin ibland så då blir han inte själv nöjd och tar inte på sig och gör åt andra heller. ja jag frågade han om han visste nån i närheten som skulle kunna tänka sig men han hade dålig koll på det sa han, han hänvisa till nån speciallist i sthlm och nått annat ställe men de blir ju för bökigt de. Ja de är väll inte mer än att man får ta och ringa runt :)