Jump to content

vad skiljer Tremec tko 600rr och bw t5


Recommended Posts

Hej skulle vilja ha lite snabba svar har i dag en BW t5 låda som härstammar från en mustang 94 tror jag det var i min 68a

Nu har den börjat ge upp lite smått och jag har hittet en ny tremec tko 600rr utan sprängkåpa så min undran är om den passa bult on i min rendan ombyggda växellåds balk och om den passar i sprängkåpan och lirar med kopplingsgaffel ect och om spaken hamnar på samma ställe vill ej såga i bilen och vill ha ett snabbt och enkelt byte annars kan jag liksom renovera min BW låda

Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

Hej,

I o med att du kör med en kombo från 94-95 5.0 så har du lådan med den längre ingående axeln samt dess speciella kåpa... Allt för att kompensera att spaken hamnade mer rätt i SN95 karossen samt en något längre hjulbas... man slapp ta fram en ny kardan iaf... Nog om detta..

Du behöver en bellhousing som passar TKOn eller modifiera en standard 5.0 kåpa... Nytt yoke i utgången/kardan med 31 splines istället för T5 något färre antal. Kopplingsgaffel borde du kunna använda om det inte är nåt spec med den... De flesta TKO har också fler splines på ingående axeln i lådan - alltså ny lamell...

Annars är det ju en kanonfin låda som tål mycket stryk...

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Tackar nu när du skriver det så har jag ingående och utgående axel i samma nivå är ju snart 10år sen jag montera lådan :) så den kon nog från en 92a nu när jag grubblar tillbaka, sprängåpan är orgnial t5 som kommer från den moderna mussen som nog var en 92a jag fick köpa ett special svänghjul kommer jag ihåg för jag ville köra med allt från den moderna med koppling ect, till tramec lådan följer det med yoke! Ny koppling är det ändå dax för och en lite kraftigare! gaffeln är bara ombyggd utanför sprängåpan får att jag skulle kunna andvända orginal länkage

Så som jag tyder ditt inlägg så borde det vara bolt on på min 68a 302a

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...