fredrik.mickelsson April 12, 2014 Author Report April 12, 2014 Klart det ska vara 60 graders böjar bara för att jag provat 30, 45, och 90 men inte 60 grader. Men nu får det vara har bestämt mig för att försöka få ut dem på sidorna istället. Citera
PeterF April 12, 2014 Report April 12, 2014 Du har möjligtvis ingen bra bild underifrån så det syns lite upphängning så kanske jag kan få lite ideer hur jag ska få till detOrdnar det under morgondagen. Ska ner och sitta på funderarpallen Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk Citera
fredrik.mickelsson April 12, 2014 Author Report April 12, 2014 Ordnar det under morgondagen. Ska ner och sitta på funderarpallen Skickat från min SM-N9005 via TapatalkTackar så mycket. Skulle vara skönt å få någon ordning på avgas röret så jag kan gå över till slipningen sen!!! Citera
muggebigge April 26, 2014 Report April 26, 2014 Älskar denna tråden:D..Hästjobb bara o kommit så här långt.Vis av erfarenhet vet jag vad som väntar mej i vinter.Kör dock så mycket det går denna sommar o svär/skadar mej senare:p.Ser verkligen fram mot fortsättningen av denna story Citera
fredrik.mickelsson April 26, 2014 Author Report April 26, 2014 Älskar denna tråden:D..Hästjobb bara o kommit så här långt.Vis av erfarenhet vet jag vad som väntar mej i vinter.Kör dock så mycket det går denna sommar o svär/skadar mej senare:p.Ser verkligen fram mot fortsättningen av denna storyJasså ska du ge dig på lite renovering i vinter? Jo det har vart lugnt nåra veckor nu men det börjar ju åka lite raggarbilar ute nu så inspirationen börjar komma tillbaka så det blir nog lite tok körning framöver med avgas bygge å slipning av det sista, så ska det nog hinna bli lite åka av i sommar! Citera
muggebigge April 27, 2014 Report April 27, 2014 Hoppas du får ihop det.Blir att strippa ner hela bilen o fixa gammla lagningar.Om jag gör det i vinter eller väntar,får vi se.Min är bes till Augusti 2015.Kör o njuter av den till dess lutar det åt.Blir lite småfix under tiden. Citera
fredrik.mickelsson May 12, 2014 Author Report May 12, 2014 Tar en garage vända å försöker få insperationen tillbaka för nu har den vart på noll ett tag! Citera
turbo57 May 12, 2014 Report May 12, 2014 Kom igen nu Fredrik, gör ett ryck nu när det är nära. Kan trösta dig med att när det är färdigt så kan du njuta lika mycket som jag gör varje dag nu när jag åker till och från jobbet med Musse:--/Leif Citera
fredrik.mickelsson May 12, 2014 Author Report May 12, 2014 Fasiken vad härligt det lät!!! Men inspirationen infinner sig inte känns bara drygt å tråkigt att vara i garaget!! Får prova gå ut en sväng imorgon igen å se om det blir roligare! Citera
turbo57 May 12, 2014 Report May 12, 2014 Nej, gå inte ut om det tar emot, det ska ju inte vara en plåga att renovera, då är det bättre att hoppa över:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson May 12, 2014 Author Report May 12, 2014 Jo kanske är så. Men jag vill ju bli färdig å så jag får ut å crusa i sommar Citera
fredrik.mickelsson May 16, 2014 Author Report May 16, 2014 Första utbackningen för egen maskin!! NU är insperationen tillbaka!!! Citera
turbo57 May 16, 2014 Report May 16, 2014 Kul Fredrik, blir det inspirationsbrist igen, sätt dig bakom ratten en stund starta och dröm dig bort en liten stund:clap:/Leif Citera
fredrik.mickelsson May 16, 2014 Author Report May 16, 2014 Jo precis! Blir lite enklare å hålla på nu när man kan backa ut å vara på uppfarten å greja i solskenet!! Citera
fredrik.mickelsson May 28, 2014 Author Report May 28, 2014 Nu är det dags att sätta fart på skruvandet å svetsandet, för 11 juni är det besiktning av mustangen. Bara å kämpa på!! Citera
turbo57 May 28, 2014 Report May 28, 2014 Skoj Fredrik, nu har du ett mål att se fram mot, inrikta dig på saker som besiktningen kan slå ner på, skit i smådetaljerna. Det här fixar du:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson May 29, 2014 Author Report May 29, 2014 Jo det är väll avgasröret och läckage på växellådan annars tror jag allt är klart för besiktning så det ska inte vara nå problem å hinna färdigt med före besiktningen! Citera
fredrik.mickelsson May 29, 2014 Author Report May 29, 2014 Idag var det slipning för hela slanten med storebror till hjälp.Så idag vart taket färdigt å brorsan fick årdning på bulorna på huven som jag höll på med flera veckor i höstas utan å lyckas! Så nu är det bara bakskärmarna och nedre hörnet på framskärmen kvar att spackla o slipa! Citera
mhdin May 29, 2014 Report May 29, 2014 Alltid roligare om man har sällskap, kommer nog bli bra det där. Citera
fredrik.mickelsson May 30, 2014 Author Report May 30, 2014 Lätt regn idag så bilen får stå i garaget istället. Oljepannan på växellådan ner skruvad och riktad, var som jag misstänkte ganska krokig runt skruvhålena. Passar på att bättrings måla också då färgen vart avskrapad vid montering av växellådan Citera
fredrik.mickelsson May 30, 2014 Author Report May 30, 2014 På med kofångare å den undre plåten. Nu jäklar ska det byggas avgassystem. Kommer nog å se ganska maffigt ut med 3" som sticker fram under kofångaren!!!Nu börjar ja bli på G igen!! 12 dagar till besiktning! Citera
fredrik.mickelsson June 4, 2014 Author Report June 4, 2014 Bakaxelkröken börjar ta form. Första röret över axeln klart! Citera
fredrik.mickelsson June 4, 2014 Author Report June 4, 2014 Klart, men nu kom nästa problem,,,,Hur fan ska jag nu fåden över bakaxeln??! :-)Hjärn jumpa!!! Citera
fredrik.mickelsson June 4, 2014 Author Report June 4, 2014 Så där röret gick dit till slut! Å nu är bilen försäkrad å påställd, så imorgon om det inte regnar så ska jag göra färdigt andra röret och sedan ut å provköra bilen för första gången! :-) Citera
Anders Lindström June 4, 2014 Report June 4, 2014 Så där röret gick dit till slut! Å nu är bilen försäkrad å påställd, så imorgon om det inte regnar så ska jag göra färdigt andra röret och sedan ut å provköra bilen för första gången! :-)Härligt Fredrik!Håller tummarna för sol å fint väglag Citera
Recommended Posts