fredrik.mickelsson February 23, 2013 Author Report February 23, 2013 Monterade nytt luft filter idag. Vart å se lite mer macho ut istället för det gammla leksaksfiltret som satt där förut. Citera
Klingan75 February 23, 2013 Report February 23, 2013 Det gör ju absolut skillnad i utseende men jag tror att även en motortvätt skulle kunna förhöja intrycket ytterligare. Citera
fredrik.mickelsson February 23, 2013 Author Report February 23, 2013 jo då det ska också göras men efter att all kaross slipning är klar, annars lä jag få tvätta ett par gånger om jag ska hålla snyggt!!! Citera
turbo57 February 24, 2013 Report February 24, 2013 Kul att du fick till dörren, kommer att bli jättebra:D Citera
fredrik.mickelsson February 24, 2013 Author Report February 24, 2013 Jo då börjar kännas bra. Fick ihop ena innerskärmen bak under helgen. Så nu är det bara inner skärmen vänster bak å vänster dörr kvar sen är det bara å slipa som en idiot! Citera
fredrik.mickelsson March 23, 2013 Author Report March 23, 2013 Nu har det vart stille stånd ett tag igen! Men nu är det hel helg i garaget med slipning så maskinen glöder!! Fått skuffen färdig för spackling idag och även en framskärm färdig för spackling. Passagerar dörrn blir färdig i morgon lika så huven och taket å även ena bakskärmen, fan nu går det undan. Lä fan ta å köpa grejer till växellådan så jag får renovera den också för nu står det nog inte på först jag får köra bilen på lack :-) fasen va gött det börjar kännas nu, tre långa år med massa jäkla rostlagning så äntligen så känns det som bilen kommer ut på crusing svängar till sommaren!!! Citera
mhdin March 23, 2013 Report March 23, 2013 Härligt Fredrik, lite lättare när man ser ett slut på eländet. Citera
turbo57 March 23, 2013 Report March 23, 2013 Suveränt jobbat Fredrik, detta är ett toppenbygge:D Citera
Anders Lindström March 23, 2013 Report March 23, 2013 ... tre långa år med massa jäkla rostlagning så äntligen så känns det som bilen kommer ut på crusing svängar till sommaren!!!Underbart Fredrik! Då ses vi på Power meet i sommar !/Anders Citera
fredrik.mickelsson March 23, 2013 Author Report March 23, 2013 Underbart Fredrik! Då ses vi på Power meet i sommar !/Anders Jo hoppas på att jag får klar den i tid. Är de dyra grejerna kvar å fixa som 4 nya däck, lack å växellåds renovering kvar så ja får börja snåla så jag har råd med allt Citera
fredrik.mickelsson March 24, 2013 Author Report March 24, 2013 En till heldag i garaget, så idag bidde en dörr klar, huven är ren slipad å ska rensas på rostporer, andra framskärmen e nästintill klar och taket är nästan klart, hej å hå nu går det undan! Citera
Anders Lindström March 24, 2013 Report March 24, 2013 Härligt tempo Fredrik! -72an blir som ny Citera
fredrik.mickelsson May 5, 2013 Author Report May 5, 2013 Lite fler grejer som är slipade, nu är det bara en dörr kvar och lite små pinaler så som huv å skärm förlängare, blinkers ramar å liknande sen ska det spacklas lite sen e det tajm för lack båset, fan va gött de börjar kännas!!! Citera
Anders Lindström May 5, 2013 Report May 5, 2013 Ser jättebra ut, Fredrik! Hatten av för ditt fina arbete Citera
fredrik.mickelsson May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Har ju haft ett tag på mig å fundra på färg men äntligen börjar det bli dags å bestämma sig. Tror jag har googlat bilder på hela färg skalan för att komma på vad som skulle bli fint, å det gjorde det ju inte enklare av att mussen passar i nästan alla färger!!! Citera
turbo57 May 6, 2013 Report May 6, 2013 Det är nära nu Fredrik, det blir nog bra vilken färg du än väljer:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Är inne på grön färg av typen dark green eller nå sånt. Å så svarta orginal stripes, de tror jag nog kan bli jäkligt snyggt, sen vill man ju ha nån färg som inte alla andra har så bilen blir lite unik! Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 7, 2013 Report May 7, 2013 Hej.Alltid trevligt med lite udda färg, men försök att hitta en liknade originalfärg för just dinårsmodell, kolla gärna speciallistan för tillvalsfärger s.k. optionlistan.OBS detta är bara en tanke från mig, jag tycker du gör ett bra renoveringsjobb, jag harsjälv räddat en 72 Mach1a så jag vet vad det vill säga;) Citera
bjope45 May 8, 2013 Report May 8, 2013 Grönt är snyggt! (Särskilt Highland Green, hehe)/BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
fredrik.mickelsson May 8, 2013 Author Report May 8, 2013 Grönt är snyggt! (Särskilt Highland Green, hehe)/BjörnSent from my iPhone using TapatalkJa det är ungefär någon sådan kulör jag är ute efter!!! Åsså svarta "hockey stick" stripsen på sidorna å svart huv!!! De tror jag kommer bli jäkligt bra!!! Citera
fredrik.mickelsson July 28, 2013 Author Report July 28, 2013 Nu var det ett tag sen jag lade upp nånting här också, men nu börjar det hända lite med bilen, har haft slip hjälp hela helgen, så nu är en framskärm, båda dörrarna, skuffen färdig slipade å spacklade å redo för lackbåset, Citera
fredrik.mickelsson July 29, 2013 Author Report July 29, 2013 Vart 2 bilder iallafall, machen utknuffad ur garaget för första gången på 2 år,, Citera
fredrik.mickelsson July 30, 2013 Author Report July 30, 2013 Lade på citroncyra på motorhuven igår kväll för att bli av med de djupa rostporerna som var, och täckte över hela huven med plastfolie för att det inte skulle torka. När jag var ut i garaget efter jobbet såg det ut så här! Vet inte om det är upplöst rost allting men det återstår å se ikväll efter att jag har tvättat av huven. Citera
fredrik.mickelsson July 30, 2013 Author Report July 30, 2013 Efter rengöring av huven vart å se ut så här. Citronsyra med potatismjöl som förtjockare funkar fan inge bra!! Var en tunn vax aktig yta över hela huven som var tok svår å tvätta bort, hörde ett annat tips om att blanda med tapetklister så jag provar det istället å hoppas på bra resultat Citera
fredrik.mickelsson July 31, 2013 Author Report July 31, 2013 Vid första inspektion av motorhuven idag så har den bytt färg från brun till mörkgrön,, få se ikväll då hur svårt det blir å tvätta av denna gång då, är det mån som är kunnig på det här med citronsyra? Funkar det inte å täcka över med folie? Kanske bara är ett bad som gäller. Citera
Recommended Posts