Jump to content

Featured Replies

• Svar 444
  • Visingar 68,7k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Per Berglund
    Per Berglund

Om det är nått problem och läckage så slipper du kladdet. Dessutom i början innehåller motorn en del skräp, rost och packningsrester så när inkörningen är klar så spolar man ur motorn igen. Sen på

Posted Images

• 4 weeks later...
  • Author
comment_125568

Nu har det vart stille stånd ett tag igen! Men nu är det hel helg i garaget med slipning så maskinen glöder!! Fått skuffen färdig för spackling idag och även en framskärm färdig för spackling. Passagerar dörrn blir färdig i morgon lika så huven och taket å även ena bakskärmen, fan nu går det undan. Lä fan ta å köpa grejer till växellådan så jag får renovera den också för nu står det nog inte på först jag får köra bilen på lack :-) fasen va gött det börjar kännas nu, tre långa år med massa jäkla rostlagning så äntligen så känns det som bilen kommer ut på crusing svängar till sommaren!!!

post-6642-144839270458_thumb.jpg

post-6642-144839270556_thumb.jpg

• 1 month later...
comment_127068

Hej.

Alltid trevligt med lite udda färg, men försök att hitta en liknade originalfärg för just din

årsmodell, kolla gärna speciallistan för tillvalsfärger s.k. optionlistan.

OBS detta är bara en tanke från mig, jag tycker du gör ett bra renoveringsjobb, jag har

själv räddat en 72 Mach1a så jag vet vad det vill säga;)

• 2 months later...
  • Author
comment_129588

Lade på citroncyra på motorhuven igår kväll för att bli av med de djupa rostporerna som var, och täckte över hela huven med plastfolie för att det inte skulle torka. När jag var ut i garaget efter jobbet såg det ut så här! Vet inte om det är upplöst rost allting men det återstår å se ikväll efter att jag har tvättat av huven.

post-6642-144839332504_thumb.jpg