Jump to content

Recommended Posts

...om du menar i framvagnen? original sitter väldigt få nipplar om ens några - i de delar man nu kan köpa sitter oftast nipplar, dvs i varje kulled, i varje p-ända, i övre länkarmsinfästningen (får man ev montera själv). Dessutom är det numera nipplar i knutkorsen.

Kommer inte på fler ställen - fyll på ni andra om ni kommer på några fler...

Kryp under så ser du väl ganska lätt var de är, eller?

ja, jag menar i framvagnen

jo, självklart måste jag krypa under men jag gillar att ha bilder (om de nu finns några) på det som intresserar mej

vad menar du med att de finns väldigt få, eller ens några i original, var det inte standard på den tiden med smörjnipplar ?

Tack för svaret

Hej.

Övre och undre spindel skall ha nippel eller plugg monterad, plugg byts mot nippel.

Innre och yttre styrleder, samma sak om inte någon av dessa bytts mot nya s.k

smörjfria.

Övre bärarmslagringar oftast alltid pluggade, här skall special nippel 90 gradig

monteras, trångt och jäkligt på 65-66.

Övrigt nippel på servons tryckväxlare undersida, knutar på kardan, även växel-

segment om det är manuell växlad här finns ingen nippel men det går bra att

smörja in med en smal pensel som man lägger på fett med underifrån.

...helt rätt Lasse, men allt det du nämner är antingen ditsatt i efterhand eller måste sättas dit i efterhand. Mustangens orignaldelar hade ju inte nipplar, inte heller knutkorsen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...