Walter Garherr April 21, 2003 Report Share April 21, 2003 Tjenare.Har en kompis som har en 87:ans 302 i en Fairlane-66 och den har 351W tändföljd,sätter man tändföljden som det skall vara på 302 så går den väldigt dåligt.Nu är det så att dom böcker jag har är till äldre bilar,är det så att det är annan tändföljd på nyare 302 ?, låter konstigt i så fall! Är det någon som har någon förklaring på min fråga.Walter CMC 1119. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 April 21, 2003 Report Share April 21, 2003 Tändföljden på 302" upp till -95 ska vara 1,5,4,2,6,3,7,8 och på351W -69 till -95 ska vara 1,3,7,2,6,5,4,8.Allt enligt RPM-racing´s hemsida. http://www.rpm-racing.se Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walter Garherr April 21, 2003 Author Report Share April 21, 2003 Tjena Leffe.Precis vad jag också har kommit fram till,men varför går den inte på 302:ans tändföljd utan på 351:ans tändföljd?Har just fått reda på att det verkar vara ett hopplock av 87:ans 302 block med 66:ans orginal 289 toppar??? Kan dom ha satt i en kam från en 351:a? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe N cmc712 April 21, 2003 Report Share April 21, 2003 Det är inte alls onöjligt att det sitter en 351-kam i eftersom dom går att byta fram-och-tillbaks utan andra modifieringar än att flytta tändkablarna.Har själv en 351W i garaget med 302-kam i. Det är väl den vanligare varianten eftersom dom flesta trimkammarna har 302ans tändföljd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walter Garherr April 21, 2003 Author Report Share April 21, 2003 Ja det är väl troligt att det är så.Jag har också liksom dig en 351w med 302 kam i en 70:a Sportsroof.Tack för svaren.Walter CMC 1119. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.