June 10, 200421 yr comment_7032 --------------------------------------------------------------------------------Har planer på att åka till Tyskland nästa fredag och köpa hem en mustang. Det lutar åt -94/98 modellen. Kanske cab om pengarna räcker till. Tipsa mej gärna vad man skall kolla på och om det finns "nybörjar" fällor som man kan undvika... är inte så mekkunning därför väljer jag en något "nyare" mustang. Är det svårt att få dom reggade i Sverige?Bilarna i Tyskland verkar ha V6:or på 145hästar, tycker det verkar lite, med tanke på att dom är på 3.8Liter är dom strypta eller? Finns det något sätt ( billigt) att skrämma upp bilarna något om det skulle behövas? går även bra att tipsa mej på mail: fanta_gbg@passagen.se tacksam för svar. Ps finns det aktiva Mustang ägare som träffas i GBG? Ds cmc 690
June 10, 200421 yr comment_7033 Kolla på GT modellerna istället. Jag anser att om man tar sig ner till tyskland för att köpa en bil så kan man ta med sig än "värsting". GT modellerna är mer lättsålda och kostar inte så mycket mer i drift och försäkring. Själv upplever jag att mustangen inte är en bil som har problem. Vad det gäller än cab så kan jag nog bara säga. Kolla att den är tät. Hur som hellst gör du rätt i att skaffa en mustang Det finns lite trådar om import och besiktning, mycket har skrivits på forumet. Du hittar säkert det du letar efter.
June 10, 200421 yr Author comment_7035 Och med GT menas V8 och all utrustning? Och en fin vinge antar jag?
June 10, 200421 yr comment_7037 V8 och jag tror att den sitter en ving på alla GT.Utrustningen fick man välja själv även på GT. Ska det vara mustang ska det vara med V8 muller!!
June 11, 200421 yr comment_7049 Du ska ha så mycket utrustning som möjligt, skinnklädsel och AC, och naturligtvis en GT med V8:a...Ska du sen sälja bilen så försvinner många köpare om AC saknas, en del om skinnklädsel saknas, äldigt månbga försvinner om det sitter en V6:a i...Och absolut alla försvinner om det sitter en automat i den...Som kecke skriver, Kolla för guds skull att cabben är tät och fin, dom är dyra att fixa, och säkerligen så åker du på att köpa från USA, dyr frakt och tull och moms gör att man får lätt räkna med 13-14kr per dollar....Kolla så AC´n fungerar, gör den inte det så är det oftast o-ringarna som är dåliga, i värsta fall kondensorn, eller ännu värre om kompressorn skurit...Bara påfyllningen och byte av o-ringar startar från 2000kr...Upplever också att mustangerna är bra bilar, och det är ju svårt att bedöma hur en bil har vårdats också...Det absolut bästa, INNAN du åker ner, är att ringa på svenska bilar och be att få komma och kika på dom, så kan du bilda dig en uppfatting om hur bilarna brukar se ut...Hur importen funkar från Tyskland har jag absolut ingen aning om..Men lycka till!!!
June 11, 200421 yr Author comment_7053 har försökt att kolla på Mustanger i modellen -94/98 i GBG med omnejd men hittade 1 (!) till salu. Har kollat på den och provkört den. Fint skick inte så mycket utrustning, men det skiter jag i. Dom begärde 115 000:- för en -98 med V6:a i....Så det är svårt att få sej en uppfattning om bilarnas skick när man kollar på nätet men man får ta sej en tur till Tyskland så får man se om man ångrar sej eller inte....Skulle gärna själv vilja ha en V8:a men det är ju $$$$$$ som styr. Hittat en del Mustanger runt -95/96 62 000:- plus alla avgifter som det tillkommer. Om dom är i bra skick så tycker jag att det kan vara prisvärt?Jonas
June 12, 200421 yr comment_7069 Måste bara säga att både värmen och AC i bilen är F*n det bästa jag vart med om... det blir verkligen snor kallt med AC. Det fanns en GT modell som heter GTA som gjordes officielt -95 men såldes även under senare åren också. Den modellen saknar vinge och har 5-ekrade fälgar som std. dock så saknar den all typ av el i bilen, förutom speglarna som var elstyrda. Dom flesta mustangerna i sverige anses vara "lyx" bil tror jag...De flesta har stått i garage och är bara "söndagskörda" och avstälda under vintern, kanske för att det inte går att köra mustang när det är lite halt
June 12, 200421 yr comment_7072 De flesta har stått i garage och är bara "söndagskörda" och avstälda under vintern, kanske för att det inte går att köra mustang när det är lite halt Hehe, nej det går inte ens att köra på våt väglag, skulle köra om och höll väl runt 100, växlade ner till trean och gasade, aj vilken sladd jag fick...Körda aldrig om och saktade ner till 90 istället..Nej det är verkligen ingen vinterbil...
June 12, 200421 yr comment_7078 Har skrivit ett tidigare inlägg om min lilla insident med min bil :-( står utan bil just nu... Men det var bara lite små blött ute, ändå gick det åt skogen.... R.I.P. PWR 367