Jump to content

Recommended Posts

Tjena är ute efter lite skönare muller till min gt 02a.

Har kikat runt på dem flesta systemen men fastnat för SLP Loudmouth Catback Exhaust och kostar ca 7200 (grufman)

Sedan finns ju såklart de klassiska Magnaflow Catback Exhaust kostar ca 5500 (hansen racing)

Men tycker att magnaflow systemet låter lite mesigt, känns knappt värt att byta?

Loudmouth systemet låter ju betydligt mer så då är ju frågan vad SBP skulle säga om det?

Och jag kommer bara köap ett catbacksystem då de blir för dyrt med headers och dyligt...

Här är några klipp på Loudmouth systemet iaf:

Sen har vi ju även Loudmouth II :

OBS!! Mer klipp i inlägget under OBS!!

Ungefär samma priser på dessa system,

SÅ kika gärna igenom ett par klipp och säg vad du skulle valt och varför :)

gärna vad ni tror om SBP och Loudmouth systemet.

Mvh olle

Jag har precis monterat ett Loudmouth-system. http://mustangclubsweden.org/showthread.php/14731-Mera-muskelljud

Nu har jag inga kattar i mitt system så det låter riktigt MYCKET...

..tror inte att SBP skulle uppskatta det direkt. Vid försiktigt gaspådrag låter det maffigt, men en rejäl acceleration väcker döda :lol: :lol: :lol:

Ja de där vart ju en jäkla skillnad! skönt ljud!

Ja jag har ju kattar så då låter de ju lite mindre iaf, men vilket klipp tyckte du lät skönast av dem ja lagt upp? :)

Ja de där vart ju en jäkla skillnad! skönt ljud!

Ja jag har ju kattar så då låter de ju lite mindre iaf, men vilket klipp tyckte du lät skönast av dem ja lagt upp? :)

Tycker inte att det verkar skilja så mycket mellan dem.

Det är svårt att säga hur de verkligen låter när ljudkvaliteterna skiftar så.

Blir sällan bra ljud när man spelar in med mobil/kompakt-kamera. Det var därför jag kände mig tvungen att ha före/efter för att få en någorlunda uppfattning.

Jag tror du skulle bli nöjd vilken du än köper, bara förändringen i sig gör nog det mesta.

Men, har du inställningen från början att Magnaflow är mesigare så finns nog den "värderingen" med dig hela tiden om du inte kan jämföra båda samtidigt och jag tror då att funderingen att det kunde varit bättre kommer att gnaga dina sinnen.

Tycker inte att det verkar skilja så mycket mellan dem.

Det är svårt att säga hur de verkligen låter när ljudkvaliteterna skiftar så.

Blir sällan bra ljud när man spelar in med mobil/kompakt-kamera. Det var därför jag kände mig tvungen att ha före/efter för att få en någorlunda uppfattning.

Jag tror du skulle bli nöjd vilken du än köper, bara förändringen i sig gör nog det mesta.

Men, har du inställningen från början att Magnaflow är mesigare så finns nog den "värderingen" med dig hela tiden om du inte kan jämföra båda samtidigt och jag tror då att funderingen att det kunde varit bättre kommer att gnaga dina sinnen.

Ja de är ju svårt att avgöra med kvaliten på youtube som sagt men man hör ju viss skillnad, rivigare eller mullrigare osv.

Jo precis jag är ju mest sugen på nått av dem 2 Loudmouth systemen ( Loudmouth 1 låter högre än 2 ). men de som stoppar mig är just SBP, om den inte skulle gå igenom pga det, de vet ja ju inte iof men skulle va jobbigt om de inte gjorde de.

aa ja vet inte som sagt, därför ja frågar här om nån kanske har erfarenhet och/eller vet vad som låter som "tillåtet" och inte.

Tänk dig för innan du beställer ett system som låter för mycket, jag hade en corvette c4 innan mustangen och på den monterade jag ett system med "raka rör" efter katten. Det var ballt en vecka men sen var man less på skiten. Då jag besktigade corvetten så anmärkte han på ljudet men var snäll och släppte igenom den.

1: Har du otur blir det en jävla resonans i systemet och det är INTE roligt.

2: Det går inte att lyssna på stereon i normal volym.

3: Den låter även mer än den går vilket är lite mesigt tycker jag. :) Jag är nöjd med mitt system och det är ett magnaflow.

Och ska du sen även byta utväxling så blir den nog än jävligare om du tar nått som låter mycket.

Men var jag i dina skor skulle jag kirrat nya fälgar och däck först. ;)

Gäst

Håller med "taxan". Du kommer säkert att uppleva resonans någonstans i varvtalsområdet och det är lätt att ta ett system som låter mycket för att sedan snabbt tröttna.

Det bästa är väl att ha ett system som låter "lite" vid vanlig körning och som vaknar till liv när du gasar på.

Också att systemsn låter olika på 5.0 och 4.6 motorerna. Jag menar att här finns svar och erfarenheter från båda motorerna.

Åker med Magnaflow (H-pipe) på en 5.0 (302) och den finns i 2 varianter. Mer ljud och en med mindre dito. Har den med mindre - och är tacksam att jag inte valde den ljudligare varianten. Resonans vid 1900 - 2100 rpm. (100 km/h)

Har aldrig haft några problem vid besiktningar - inte ens i närheten - peppar, peppar...

Har gjort en beställning nu och de blev ett SLP loudmouth II system, får hoppas de blir bra :)

de verkar inte låta allt för mycket så de blir nog bra, om SBP säger nått får man väll slänga dit 2 större burkar när man ska besiktiga.

har redan nu lite resonans vid runt 2000 rpm (har 2 simmons burkar istället för dom som sitter original)

äh fälgarna får vara, orkar inte göra nått med dom hehe ;)

Har gjort en beställning nu och de blev ett SLP loudmouth II system, får hoppas de blir bra :)

de verkar inte låta allt för mycket så de blir nog bra, om SBP säger nått får man väll slänga dit 2 större burkar när man ska besiktiga.

har redan nu lite resonans vid runt 2000 rpm (har 2 simmons burkar istället för dom som sitter original)

ja är man inte mer rädd om bil och liv än så är det bara att köra på...

Gäst

Nä fälgarna har marginell påverkan på ljudet.... :-)

Lycka till å berätta gärna hur det blev - ljudfil uppskattas alltid.

Nä fälgarna har marginell påverkan på ljudet.... :-)

Lycka till å berätta gärna hur det blev - ljudfil uppskattas alltid.

hehe precis, ja de kommer före och efter film sedan :)