Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Hej!

Nu har jag läst hela tråden, helt fantastisk.

Vilket jobb du gör. Är själv ny på forumet och har eventuellt en 65 fastback på G from over there.

Även den är rostig i akterpartiet. Tyvärr besitter jag inte dina kunskaper i ämnet svetsning, men man kanske skulle våga sig på att köpa den i alla fall.

Kommer fortsätta följa din tråd med stort intresse.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839231944_thumb.jpgPå plats, ska bara bocka till plåten framför tanken och svetsa dit fästet för kofångaren på vänstersidan.

Tusen tack för alla era positiva kommentarer, de värmer i kylan (tur man eldar med ved, den värmer också)

Anders du och alla får gärna dua mig jag heter Leif (Turbo57 kommer inte av att jag är snabb eller kommer att montera nån på ponnyn, men jag hade en hundrackare som hette Turbo och den djäkeln var som en turbo när han smet) :D

post-6663-144839231871_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

.

post-6663-144839232235_thumb.jpg

Ett par kraftiga vinkeljärn, lite rör och ett kraftigt skruvstycke kan räcka en bit (hade gärna haft en kantvikare, det går mycket fortare och blir bättre). Golvet i skuffen är tät igen, återstår en hel del slipning.

Så här efteråt kan jag konstatera att jag skulle börjat med vänstra golvhalvan, sidoplåten där är rak. Jag fick skära loss några punktsvetsar på högersidan och trycka sidoplåten i framkant ca 3 mm för att det inte skulle bli för trångt för tanken. (Kände att jag var tvungen att prova den på plats för att slippa se garagegolvet där i alla fall:D)

post-6663-1448392321_thumb.jpg

post-6663-144839232156_thumb.jpg

post-6663-144839232162_thumb.jpg

post-6663-144839232172_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839232383_thumb.jpgEfter några dar med andra sysslor, vänsterskärmen inkapad och inpassad mot yttre hjulhus, yttre hjulhus insvetsat. Nu återstår en hel del slipning och rengöring på ställen som inte går att komma åt när skärmarna väl är på plats

post-6663-144839232357_thumb.jpg

post-6663-144839232374_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839232474_thumb.jpgIgår använde jag washprimer för första gången i mitt liv, lite förvånad att den var så tunn, lite underredsbehandling innan transplantationen av skärmarna(lite riskabelt men brandsläckaren får stå bredvid vid operationen, ifall:p), det blir bara punktsvetsning och värmeutvecklingen får inte bli för stor i alla fall

post-6663-144839232461_thumb.jpg

post-6663-144839232489_thumb.jpg

post-6663-144839232499_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack för förslaget Janne, tyvärr tror jag inte att det funkar på det här stället eftersom den som spacklade hade borrat hål i bucklorna och knackat in plåten runtom. Så det var strängar av spackel även på insidan.Hålen är igensvetsade och utfyllda till viss del. Jag har några andra bucklor som är rena som nog går att få till med värme och kyla.

Link to comment
Share on other sites

Tack för förslaget Janne, tyvärr tror jag inte att det funkar på det här stället eftersom den som spacklade hade borrat hål i bucklorna och knackat in plåten runtom. Så det var strängar av spackel även på insidan.Hålen är igensvetsade och utfyllda till viss del. Jag har några andra bucklor som är rena som nog går att få till med värme och kyla.

Påhittigheten när det gäller alternativa lagningssätt för plåt är fantastisk. Många gånger tycker jag det är mer tidsödande och omständigare lösningar som folk hittar på med glasfiber/masonit/trasor än vad det hade tagit att göra det rätt från början.

En MGB- GT som jag påbörjade en karossrenovering på för många år sedan hade en stor det av golvet lagad med en slät plåt, det var bara det att plåten låg lös på insidan av golvet och hempularen som hade gjort jobbet hade plastat fast den med glasfibermattor på ovan och undersidan. Så kan man göra om man inte har en svets;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...