Jump to content

Featured Replies

  • Svar 693
  • Visingar 120,4k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Lars Oscarsson cmc383
    Lars Oscarsson cmc383

    Hej. Hemma från Rättviksveckan, dator bortkopplad och jag tillkopplad för att ta in intryck från bilar som rullar förbi, ser att du kommit ännu en bit. Du har tydligen en del kvar av tålamod, det b

  • Lite justeringar behövs. Tusen tack igen Pools för dina fina bilder som du skickade. Varit i Vårgårda för en kontakt med SFRO och han ska skriva ett intyg om att det är ett ändrat fordon från original

  • Det är den korta längden på styrstaget som oroar mig mest:confused:. Har inte mätt totalängden på kuggstången än men slaglängden är 90 mm åt varje håll,min skiss kan nog förvilla lite eftersom damaske

Posted Images

comment_122630

Hej!

Nu har jag läst hela tråden, helt fantastisk.

Vilket jobb du gör. Är själv ny på forumet och har eventuellt en 65 fastback på G from over there.

Även den är rostig i akterpartiet. Tyvärr besitter jag inte dina kunskaper i ämnet svetsning, men man kanske skulle våga sig på att köpa den i alla fall.

Kommer fortsätta följa din tråd med stort intresse.

Mvh

Magnus

  • Author
comment_122644

post-6663-144839231944_thumb.jpgPå plats, ska bara bocka till plåten framför tanken och svetsa dit fästet för kofångaren på vänstersidan.

Tusen tack för alla era positiva kommentarer, de värmer i kylan (tur man eldar med ved, den värmer också)

Anders du och alla får gärna dua mig jag heter Leif (Turbo57 kommer inte av att jag är snabb eller kommer att montera nån på ponnyn, men jag hade en hundrackare som hette Turbo och den djäkeln var som en turbo när han smet) :D

post-6663-144839231871_thumb.jpg

  • Author
comment_122670

.

post-6663-144839232235_thumb.jpg

Ett par kraftiga vinkeljärn, lite rör och ett kraftigt skruvstycke kan räcka en bit (hade gärna haft en kantvikare, det går mycket fortare och blir bättre). Golvet i skuffen är tät igen, återstår en hel del slipning.

Så här efteråt kan jag konstatera att jag skulle börjat med vänstra golvhalvan, sidoplåten där är rak. Jag fick skära loss några punktsvetsar på högersidan och trycka sidoplåten i framkant ca 3 mm för att det inte skulle bli för trångt för tanken. (Kände att jag var tvungen att prova den på plats för att slippa se garagegolvet där i alla fall:D)

post-6663-1448392321_thumb.jpg

post-6663-144839232156_thumb.jpg

post-6663-144839232162_thumb.jpg

post-6663-144839232172_thumb.jpg

  • Author
comment_122797
post-6663-144839232474_thumb.jpgIgår använde jag washprimer för första gången i mitt liv, lite förvånad att den var så tunn, lite underredsbehandling innan transplantationen av skärmarna(lite riskabelt men brandsläckaren får stå bredvid vid operationen, ifall:p), det blir bara punktsvetsning och värmeutvecklingen får inte bli för stor i alla fall

post-6663-144839232461_thumb.jpg

post-6663-144839232489_thumb.jpg

post-6663-144839232499_thumb.jpg

  • Author
comment_122920

Tack för förslaget Janne, tyvärr tror jag inte att det funkar på det här stället eftersom den som spacklade hade borrat hål i bucklorna och knackat in plåten runtom. Så det var strängar av spackel även på insidan.Hålen är igensvetsade och utfyllda till viss del. Jag har några andra bucklor som är rena som nog går att få till med värme och kyla.

comment_122921
Tack för förslaget Janne, tyvärr tror jag inte att det funkar på det här stället eftersom den som spacklade hade borrat hål i bucklorna och knackat in plåten runtom. Så det var strängar av spackel även på insidan.Hålen är igensvetsade och utfyllda till viss del. Jag har några andra bucklor som är rena som nog går att få till med värme och kyla.

Påhittigheten när det gäller alternativa lagningssätt för plåt är fantastisk. Många gånger tycker jag det är mer tidsödande och omständigare lösningar som folk hittar på med glasfiber/masonit/trasor än vad det hade tagit att göra det rätt från början.

En MGB- GT som jag påbörjade en karossrenovering på för många år sedan hade en stor det av golvet lagad med en slät plåt, det var bara det att plåten låg lös på insidan av golvet och hempularen som hade gjort jobbet hade plastat fast den med glasfibermattor på ovan och undersidan. Så kan man göra om man inte har en svets;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...