turbo57 March 24, 2014 Author Report March 24, 2014 Jag vet ju att ni har rätt, Lasse och Micke och även lackeraren, men jag försöker övertyga honom om att det är en bil att använda, kommer aldrig bli nåt utställningsobjekt. Men han skiter fullständigt i vad jag tycker, så jag får ge mig:crazy:/Leif Citera
Tbird March 24, 2014 Report March 24, 2014 Som sagt, lyssna på lackeraren annars kommer du missnöjd även om du får slita häcken av dig.Det verkar vara en seriös lackare.Han vet vad som blir bra även när du har lämnat bilen så måste han lägga på slipgrund och slipa hela krossen innan lack, minst en till två gånger.Grabbens bil lackade jag i garaget och då fick vi tillbringa många timmar efter lackeringen (desto fler timmar innan lack) med vattenslip och polering innan vi var nöjda med resultatet, mest litet damm korn men vem f-n ger sig.Slutresultatet är vad som räknas...Kämpa på. Citera
turbo57 March 31, 2014 Author Report March 31, 2014 Ikväll fick Musse ett nytt tätskikt med epoxigrund, "bara" ett antal timmar kvar att slipa, känns att det närmar sig lack :lol:/Leif Citera
Tbird March 31, 2014 Report March 31, 2014 Du har rätt det närmar sig.Får se om det blir ettt nytt lager på vissa ställen av epoxi grunden efter slipning.Lackeraren kommer att vara tydlig på denna punkt.Som sagt, ge inte upp. Det kommer att bli riktigt bra. Citera
turbo57 April 2, 2014 Author Report April 2, 2014 Spacklat igen några småporer och dimmat med en kraftigt förtunnad svart enkomponent färg. Min nya kompis är lite mindre och klädd med 400 papper. Det blir en hel del slipa igen:crazy:/Leif Citera
Christoffer_C April 4, 2014 Report April 4, 2014 Bra jobbat! jag vet hur du har det :SKeep up the good work. Citera
turbo57 April 6, 2014 Author Report April 6, 2014 Olja och filter bytt, vatten påfyllt, batteriet på laddning så nu hoppas jag att Musse snart ska brumma igen och köras till lackeraren för de sista lagren med grundfärg och riktig lack:p/Leif Citera
Anders Lindström April 6, 2014 Report April 6, 2014 Härligt Leif!Blir du klar till den 17de? Vore kul Citera
turbo57 April 6, 2014 Author Report April 6, 2014 Om allt gå som det är tänkt hoppas jag på en resa till Jönköping med Musse den 17 april, Anders:shh: Citera
turbo57 April 7, 2014 Author Report April 7, 2014 Visserligen bara 10 meter bakåt och 10 meter framåt och fick muta med en sup(till Musse alltså), innan start:cool:/Leif Citera
turbo57 April 8, 2014 Author Report April 8, 2014 Vad menar du Micke det är väl problem, man ska väl inte behöva muta med en sup vid varje start, kan bli en ovana:p/Leif Citera
mhdin April 8, 2014 Report April 8, 2014 Sätt på en redig elpump. så behöver du bar trampa till en gång extra. Nä bara skojar med dig Leif, det var väl ett tag sen du startade den. Citera
turbo57 April 10, 2014 Author Report April 10, 2014 11 månader efter planerad tid har Musse visat sin rätta färg:D:D:D/Leif Citera
fredrik.mickelsson April 10, 2014 Report April 10, 2014 Fy fasen va najs det blir!!!Längtar själv till jag kommer till det där stadiet i bygget!! Citera
Anders Lindström April 11, 2014 Report April 11, 2014 Härligt Leif, stort grattis till denna milstolpe i projektet!! Citera
Tbird April 11, 2014 Report April 11, 2014 Ser mycket bra ut.Hoppas det känns bra nu efter allt slit med slipningen. Citera
turbo57 April 11, 2014 Author Report April 11, 2014 Tack för alla vänliga kommentarer, nu blir det en rullande renovering framöver och ställa av vinterbilen så snart det är möjligt så den röda faran blir bruksbil i sommar:cool:/Leif Citera
turbo57 April 11, 2014 Author Report April 11, 2014 Nu kom färgen mer till sin rätt i dagsljus. Tyvärr måste det till en ny framvagnsinställning(Musse skriker som en gris även på rak väg) eftersom jag bytt fjädrarna i fram. Behöver både camber och caster justeras efter fjäderbyte?:confused:/Leif Citera
turbo57 April 13, 2014 Author Report April 13, 2014 Tack Martin, känns som mycket lön för en hel del jobb just nu/Leif Citera
Recommended Posts