Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

post-6663-144839286641_thumb.jpgHandslipning med 400 papper, småjusteringar med spackel:((var lite för optimistisk när jag började projektet, tänkte inte ha nåt spackel), växellådsbygget kan fortsätta, svetsade armen på kickaxeln, tyvärr är inte skylten som satt på lådan den rätta utan det verkar som de flesta delarna är från 68. Den lokala växellådsgurun Steigen har beställt de delar som behövs. Delarna som behövs till motorn är beställda, borde komma nu i veckan;)/Leif

post-6663-144839286635_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr Anders, en del bitar som saknades vid leveransen saknas fortfarande, killen jag köpte av kom hem från USA nyss och vissa delar hade han inte fått tag på, så nu måste jag jaga som en iller för att lösa detta själv (han får stå för kostnaden), nu är det bara flygfrakt som gäller:p/Leif (Är "palatset" klart snart?)

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839287016_thumb.jpgMen det klart det är väl det som skiljer äpplen från päron får han skarvarna på bakskärmarna lika bra är jag nöjd , ingen anledning till oro det är inte mögelskador bara washprimer där jag slipat igenom, klart för ett lager filler innan lack:D/Leif

post-6663-144839286946_thumb.jpg

post-6663-144839286999_thumb.jpg

post-6663-144839287008_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]25307[/ATTACH]Tyvärr är en skärmförlängare med potta i en container på atlanten, den andra är inropad på ebay och flygs förmodligen hit i veckan :p/Leif

"Han hade foten i en potta..."

Hasse Alfredsson?

Om den flygs hit så går det ju SKITfort att få den Leif ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för dina uppmuntrande kommentarer, Anders kan behövas, är lite smått halvstressad just nu känns som huvet är i en potta, renoveringssatsen till styrväxeln är beställd från chockostang på ebay och kommer förmodligen också inom 14 dar, hoppas inte att det blir SKIT med leveranserna för då går det åt he.. skogen(bättre med lager på handen än tio åt skogen?)tror det fanns ett ordspråk som löd så, eller nåt liknande/Leif

Link to comment
Share on other sites

Nu är alla delar slipade, på Lördag kommer lackaren hit, får se hur mycket hans kritiska ögon och händer ska hitta, semester i morgon och på fredag hoppas jag hinner ge mig på fler delar som ska bättras/Leif:D

Link to comment
Share on other sites

Bra tips Micke, jag har smekt alla delarna ett antal gånger nu (karossen är ju hos plåtisen så där kan jag inte smeka,kan kanske fråga om det finns nån besökstid för att lindra abstinensen) men jag vet att lackeraren som har 30 års erfarenhet har känsligare händer än mig så det blir nog backjobb på några ställen, nästa Måndag är preliminärt datum för transport till lack/:--Leif

Link to comment
Share on other sites

Bugar och bockar för den vänliga kommentaren Janne, måste ju hålla ett högt tempo om planerna ska gå i lås, hoppas fortfarande att få se din och många andras fina mustanger i verkligheten i sommar, det är det som gör att jag kan hålla motivationen på topp(kan inte nog berömma dig för din tråd om din 70 cab, som du nog har sett har jag härmat en del, kommer mer:cool:)/ Leif

Link to comment
Share on other sites

Tack för kommentarerna Anders och Lars. Anders, delarna känns ju klara men vän av ordning kan nog påpeka att det inte är original. Lars, det här med halva energin tycker jag är för blygsamt, har läst dina projekttrådar ett antal gånger och energin verkar inte fattas, jag är full av beundran. Och nån hejare är jag nog inte bara en glad amatör med stor envishet och mycket jä....ar anamma, det konstigaste är nog att än så länge har det inte varit så många kommentarer om det är några fel jag har gjort under resans gång(det kommer kanske nu). Renoveringssatsen till styrväxeln kom från Chockostang till jobbet i dag, så nu blir det lite mer skruva i helgen

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839289077_thumb.jpgRenoverad och KLARlackad, ville inte följa det som rekommenderades i repboken, där det står att man kan knacka in lager, lagerbanor och bussning, vägrar att slå ett lager (framförallt inte ett nållager) på plats, det blev pressning med skruvstycket och när inte öppningen räckte till, en specialtving med påsvetsad mutter, växeln ska bara fyllas med fett:D/Leif
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...