turbo57 April 23, 2013 Author Report April 23, 2013 Handslipning med 400 papper, småjusteringar med spackel:((var lite för optimistisk när jag började projektet, tänkte inte ha nåt spackel), växellådsbygget kan fortsätta, svetsade armen på kickaxeln, tyvärr är inte skylten som satt på lådan den rätta utan det verkar som de flesta delarna är från 68. Den lokala växellådsgurun Steigen har beställt de delar som behövs. Delarna som behövs till motorn är beställda, borde komma nu i veckan;)/Leif Citera
Anders Lindström April 24, 2013 Report April 24, 2013 Alla bitar börja ju komma på plats . Jättekul Leif! Snart är du ute å njuter på sommarvägarna Citera
turbo57 April 24, 2013 Author Report April 24, 2013 Tyvärr Anders, en del bitar som saknades vid leveransen saknas fortfarande, killen jag köpte av kom hem från USA nyss och vissa delar hade han inte fått tag på, så nu måste jag jaga som en iller för att lösa detta själv (han får stå för kostnaden), nu är det bara flygfrakt som gäller:p/Leif (Är "palatset" klart snart?) Citera
turbo57 April 27, 2013 Author Report April 27, 2013 Men det klart det är väl det som skiljer äpplen från päron får han skarvarna på bakskärmarna lika bra är jag nöjd , ingen anledning till oro det är inte mögelskador bara washprimer där jag slipat igenom, klart för ett lager filler innan lack:D/Leif Citera
turbo57 April 27, 2013 Author Report April 27, 2013 Frugan har börjat med sin första fina insats:thumbup:, kommer fler(putsa krom är hennes uppgift, tur det inte är så mycket på mustangen)/Leif Citera
turbo57 April 28, 2013 Author Report April 28, 2013 Tyvärr är en skärmförlängare med potta i en container på atlanten, den andra är inropad på ebay och flygs förmodligen hit i veckan :p/Leif Citera
Anders Lindström April 28, 2013 Report April 28, 2013 [ATTACH=CONFIG]25307[/ATTACH]Tyvärr är en skärmförlängare med potta i en container på atlanten, den andra är inropad på ebay och flygs förmodligen hit i veckan :p/Leif"Han hade foten i en potta..." Hasse Alfredsson? Om den flygs hit så går det ju SKITfort att få den Leif Citera
turbo57 April 28, 2013 Author Report April 28, 2013 Tack för dina uppmuntrande kommentarer, Anders kan behövas, är lite smått halvstressad just nu känns som huvet är i en potta, renoveringssatsen till styrväxeln är beställd från chockostang på ebay och kommer förmodligen också inom 14 dar, hoppas inte att det blir SKIT med leveranserna för då går det åt he.. skogen(bättre med lager på handen än tio åt skogen?)tror det fanns ett ordspråk som löd så, eller nåt liknande/Leif Citera
turbo57 May 1, 2013 Author Report May 1, 2013 Nu är alla delar slipade, på Lördag kommer lackaren hit, får se hur mycket hans kritiska ögon och händer ska hitta, semester i morgon och på fredag hoppas jag hinner ge mig på fler delar som ska bättras/Leif:D Citera
mhdin May 1, 2013 Report May 1, 2013 Leif, sätt på dig ett par bomullsvantar o. smek bilen med långa rörelser, då känner du mer än vad ögat ser. Både på gott o. ont. Citera
turbo57 May 1, 2013 Author Report May 1, 2013 Bra tips Micke, jag har smekt alla delarna ett antal gånger nu (karossen är ju hos plåtisen så där kan jag inte smeka,kan kanske fråga om det finns nån besökstid för att lindra abstinensen) men jag vet att lackeraren som har 30 års erfarenhet har känsligare händer än mig så det blir nog backjobb på några ställen, nästa Måndag är preliminärt datum för transport till lack/:--Leif Citera
turbo57 May 2, 2013 Author Report May 2, 2013 Lite fler smådelar förberedda med filler inför lack/Leif Citera
JanneJ May 2, 2013 Report May 2, 2013 Har sagt det förut: vilket tempo du håller!Imponerande energi, hatten av.Ha det göttJanne Citera
turbo57 May 2, 2013 Author Report May 2, 2013 Bugar och bockar för den vänliga kommentaren Janne, måste ju hålla ett högt tempo om planerna ska gå i lås, hoppas fortfarande att få se din och många andras fina mustanger i verkligheten i sommar, det är det som gör att jag kan hålla motivationen på topp(kan inte nog berömma dig för din tråd om din 70 cab, som du nog har sett har jag härmat en del, kommer mer:cool:)/ Leif Citera
Anders Lindström May 2, 2013 Report May 2, 2013 Jag hållet med Janne, Leif!Energibrist har du inte Ser fram emot att träffa både dig å bilen Citera
turbo57 May 3, 2013 Author Report May 3, 2013 Lite fler delar färdiga, kunde inte hålla mig la bara på klarlack/Leif Citera
Anders Lindström May 3, 2013 Report May 3, 2013 Ser bra ut Leif!Jag gillar namnet "klar lack"... Då är ju delen färdig! Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 3, 2013 Report May 3, 2013 Vilken hejare som är igång här, har själv haft ungefär ½ eller kanske lite till av energin, serut att bli väldigt trevligt det som pågår här:thumbup:. Citera
turbo57 May 3, 2013 Author Report May 3, 2013 Tack för kommentarerna Anders och Lars. Anders, delarna känns ju klara men vän av ordning kan nog påpeka att det inte är original. Lars, det här med halva energin tycker jag är för blygsamt, har läst dina projekttrådar ett antal gånger och energin verkar inte fattas, jag är full av beundran. Och nån hejare är jag nog inte bara en glad amatör med stor envishet och mycket jä....ar anamma, det konstigaste är nog att än så länge har det inte varit så många kommentarer om det är några fel jag har gjort under resans gång(det kommer kanske nu). Renoveringssatsen till styrväxeln kom från Chockostang till jobbet i dag, så nu blir det lite mer skruva i helgen Citera
turbo57 May 4, 2013 Author Report May 4, 2013 Renoverad och KLARlackad, ville inte följa det som rekommenderades i repboken, där det står att man kan knacka in lager, lagerbanor och bussning, vägrar att slå ett lager (framförallt inte ett nållager) på plats, det blev pressning med skruvstycket och när inte öppningen räckte till, en specialtving med påsvetsad mutter, växeln ska bara fyllas med fett:D/Leif Citera
turbo57 May 5, 2013 Author Report May 5, 2013 Kofångarfästen med washer, filler, plus plåtar över framfjädrar, fel rubrik skulle varit svartlack:silent:/Leif Citera
Anders Lindström May 5, 2013 Report May 5, 2013 Så länge vi är KLAR över det så har vi inga problem över vissa "svart" jobb Leif (mmmmm dax att dra ner på dåååliga ordvitsar... eller inte ) Citera
turbo57 May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Vad menar du med det Anders, jag trodde vi var experter på ordspråk och vitsar:shh:/Leif Citera
Recommended Posts