Jump to content

Recommended Posts

Ikväll kom lackeraren till garaget och som jag misstänkte hittade han många fler ojämnheter med sina instrument (händerna) blir till att spackla och slipa mycket mer:p/Leif

[ATTACH=CONFIG]25478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25479[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25480[/ATTACH]Borta från garaget några dagar. Sitter utanför en liten stuga i Vimmerby och polerar lite lister m.m:wave:/Leif

Handlade mig en burk Mothers polish på min sista beställning verkar funka bra. Kul å se att du håller tempot uppe!!!

Tack, Magnus nu måste tempot öka ännu mer, mothers polish, förklara för en amatör var man kan få tag på det och jag förmodar att det är till krom och rostfritt, köpte autosol och silverchrome på mekonomen men tyvärr är kromet förmodligen utom räddning på vissa bitar, men det är lågprioritet att byta nu, har många andra delar som känns viktigare att ordna för att få färdigt:crazy:/Leif

Nu vet jag inte riktigt vad du menar Anders, trodde inte att övning kunde gå över till jobbigt fysiska saker (träning låter som tråkigt kroppsarbete):p/Leif

Ikväll kom lackeraren till garaget och som jag misstänkte hittade han många fler ojämnheter med sina instrument (händerna) blir till att spackla och slipa mycket mer:p/Leif

På´n igen bara...:cool:...på med vantarna den här gången.:shock:

...mothers hittar du på Hansen eller Mekonomen.

post-6663-144839300302_thumb.jpgNästan så man kunde väntat 3 dar och firat 1 årsdagen för ankomst till mitt stall, lite variation av färg (roligare än svart), tyvärr är lackeraren hårt uppbokad så det får bli en rockad, karossen hem igen för de sista förberedande behandlingarna + att jag kan montera en hel del för att det inte tappa fart i väntan på lack;)/Leif

post-6663-144839300282_thumb.jpg

Va, är det därför frugan säjer att jag ser illa, hör illa, luktar illa, är inte flaggan röd vit och blå?/:cool:Leif(jag tycker om Norge och Norrmän så jag hoppas att de inte tar illa upp om jag firar mitt eget jubileum)

post-6663-144839300994_thumb.jpgNu är de flesta delarna täckta i alla fall, plåtisen hade otur, bilen åkte tydligen av domkraften och tryckte in golvet framför tanken, men det ska han komma hit och fixa(tur i oturen att det var bredvid bränsleröret):p/Leif

post-6663-14483930099_thumb.jpg

Hej Turbo 57,

fantastiskt arbete du lägger ned ! En fråga: vad är det för klammor du använder när du ex. svetsade ihop skärmen? Se bild SAM 1216 JPG

Mvh CMC1644 Lennart C i KÄRNA

post-6663-144839301126_thumb.jpgFörst är bilen röd(Innan diverse lagningar), sen röd och svart (gammal och ny plåt), sen ljusgrå(Epoxi), svart igen (märkfärg), ljusgrå igen(efter slipning), sen blir det mörkare grå (filler) och förhoppningsvis det sista rött. Märkfärgen är skoningslös alla ojämnheter syns(Det är väl därför man ska använda den):pPuh/Leif

post-6663-144839301113_thumb.jpg

post-6663-1448393016_thumb.jpgLackaren har kritiserat mitt underarbete och den blanka svarta färgen i motorrummet(mentorn tjatade om att det skulle vara halvmatt direkt när han såg det) , så nu har jag gett upp och slipat ner och gjort ett nytt försök(fan vet om jag ser nån skillnad på färgen):cool:/Leif

post-6663-144839301585_thumb.jpg

post-6663-144839301593_thumb.jpg

post-6663-14483930644_thumb.jpgNu får lackaren ta över karossen så fort han har tid, måste montera lite saker för att få fram längder på bromsrör och att vissa detaljer som jag tillverkat passar, ratten är bara på plats för att det ska bli lite lättare vid förflyttning:D/Leif

post-6663-144839306357_thumb.jpg

post-6663-144839306367_thumb.jpg

post-6663-144839306427_thumb.jpg

post-6663-144839306445_thumb.jpg

Tusen tack för din positiva kommentar Lars känns bra att en "räv" som du inte slår ner på att det inte bara är originaldelar , som jag använder men jag vil ha en bra fungerande ponny med blandning av original och nyare delar som är mycket bättre än original(hoppas ingen riktig originalfreak ser det här):wave:/Leif