turbo57 May 10, 2013 Author Report May 10, 2013 Borta från garaget några dagar. Sitter utanför en liten stuga i Vimmerby och polerar lite lister m.m:wave:/Leif Citera
turbo57 May 12, 2013 Author Report May 12, 2013 Ikväll kom lackeraren till garaget och som jag misstänkte hittade han många fler ojämnheter med sina instrument (händerna) blir till att spackla och slipa mycket mer:p/Leif Citera
FastMagnus May 12, 2013 Report May 12, 2013 [ATTACH=CONFIG]25478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25479[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]25480[/ATTACH]Borta från garaget några dagar. Sitter utanför en liten stuga i Vimmerby och polerar lite lister m.m:wave:/LeifHandlade mig en burk Mothers polish på min sista beställning verkar funka bra. Kul å se att du håller tempot uppe!!! Citera
Anders Lindström May 12, 2013 Report May 12, 2013 Nu är det ju jättenära lack, Leif! Å du kan ju ordspråket.... Övning ger.... Träning.... Citera
turbo57 May 12, 2013 Author Report May 12, 2013 Tack, Magnus nu måste tempot öka ännu mer, mothers polish, förklara för en amatör var man kan få tag på det och jag förmodar att det är till krom och rostfritt, köpte autosol och silverchrome på mekonomen men tyvärr är kromet förmodligen utom räddning på vissa bitar, men det är lågprioritet att byta nu, har många andra delar som känns viktigare att ordna för att få färdigt:crazy:/Leif Citera
turbo57 May 12, 2013 Author Report May 12, 2013 Nu vet jag inte riktigt vad du menar Anders, trodde inte att övning kunde gå över till jobbigt fysiska saker (träning låter som tråkigt kroppsarbete):p/Leif Citera
Anders Lindström May 12, 2013 Report May 12, 2013 Eller var det:... träning ger färdig (het)? För man blir ju rätt färdig av ev ovälkommen träning... Citera
mhdin May 12, 2013 Report May 12, 2013 Ikväll kom lackeraren till garaget och som jag misstänkte hittade han många fler ojämnheter med sina instrument (händerna) blir till att spackla och slipa mycket mer:p/LeifPå´n igen bara......på med vantarna den här gången....mothers hittar du på Hansen eller Mekonomen. Citera
turbo57 May 14, 2013 Author Report May 14, 2013 Nästan så man kunde väntat 3 dar och firat 1 årsdagen för ankomst till mitt stall, lite variation av färg (roligare än svart), tyvärr är lackeraren hårt uppbokad så det får bli en rockad, karossen hem igen för de sista förberedande behandlingarna + att jag kan montera en hel del för att det inte tappa fart i väntan på lack;)/Leif Citera
turbo57 May 17, 2013 Author Report May 17, 2013 firar vi 1-årsdagen med Musse, så nu blir det drag i garaget:wave:/Leif Citera
turbo57 May 17, 2013 Author Report May 17, 2013 Va, är det därför frugan säjer att jag ser illa, hör illa, luktar illa, är inte flaggan röd vit och blå?/:cool:Leif(jag tycker om Norge och Norrmän så jag hoppas att de inte tar illa upp om jag firar mitt eget jubileum) Citera
turbo57 May 18, 2013 Author Report May 18, 2013 Nu är de flesta delarna täckta i alla fall, plåtisen hade otur, bilen åkte tydligen av domkraften och tryckte in golvet framför tanken, men det ska han komma hit och fixa(tur i oturen att det var bredvid bränsleröret):p/Leif Citera
lencar May 18, 2013 Report May 18, 2013 Hej Turbo 57,fantastiskt arbete du lägger ned ! En fråga: vad är det för klammor du använder när du ex. svetsade ihop skärmen? Se bild SAM 1216 JPGMvh CMC1644 Lennart C i KÄRNA Citera
turbo57 May 19, 2013 Author Report May 19, 2013 Tack för kommentaren, klämmorna finns på verktygsboden http://verktygsboden.se/platsvetsklaemmor finns säkert på fler ställen, tyvärr blir spalten lite för liten i vissa lägen, så man får skära upp lite extra vartefter man svetsar annars är det risk att plåten slår sig. (Jag (miss)lyckades med det på ett ställe)/Leif Citera
turbo57 May 19, 2013 Author Report May 19, 2013 Först är bilen röd(Innan diverse lagningar), sen röd och svart (gammal och ny plåt), sen ljusgrå(Epoxi), svart igen (märkfärg), ljusgrå igen(efter slipning), sen blir det mörkare grå (filler) och förhoppningsvis det sista rött. Märkfärgen är skoningslös alla ojämnheter syns(Det är väl därför man ska använda den):pPuh/Leif Citera
turbo57 May 21, 2013 Author Report May 21, 2013 Lackaren har kritiserat mitt underarbete och den blanka svarta färgen i motorrummet(mentorn tjatade om att det skulle vara halvmatt direkt när han såg det) , så nu har jag gett upp och slipat ner och gjort ett nytt försök(fan vet om jag ser nån skillnad på färgen):cool:/Leif Citera
turbo57 May 26, 2013 Author Report May 26, 2013 Nu får lackaren ta över karossen så fort han har tid, måste montera lite saker för att få fram längder på bromsrör och att vissa detaljer som jag tillverkat passar, ratten är bara på plats för att det ska bli lite lättare vid förflyttning:D/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 26, 2013 Report May 26, 2013 Hej igen.jäklar vad trevligt att beskåda, heder för din insatts att rädda en klassiker, superfint. Citera
turbo57 May 26, 2013 Author Report May 26, 2013 Tusen tack för din positiva kommentar Lars känns bra att en "räv" som du inte slår ner på att det inte bara är originaldelar , som jag använder men jag vil ha en bra fungerande ponny med blandning av original och nyare delar som är mycket bättre än original(hoppas ingen riktig originalfreak ser det här):wave:/Leif Citera
turbo57 May 27, 2013 Author Report May 27, 2013 Nu börjar pusslandet med 4 mm dämpmattor:p/Leif(Den desperata jakten på delar som fattas fortsätter) Citera
Recommended Posts