Jump to content

NackaBosse

Club Member
  • Posts

    1,140
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

NackaBosse last won the day on June 25 2017

NackaBosse had the most liked content!

About NackaBosse

  • Birthday 05/06/1948

Members Information

  • CMC
    2739
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • City
    Saltsjö-Boo
  • Yrke
    Pensionär

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

NackaBosse's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

38

Reputation

  1. Hittade denna video. Jag är tveksam om det funkar. (24) Återuppliva ett dött bilbatteri? Sant eller falskt? - YouTube
  2. Intressant video för oss med stora V8:or. (1) Kan man kallstarta en 5,2lit V8 med bara en powerbank? - YouTube
  3. Tror jag köpte den för c:a 3 år sedan. Tack för din synpunkt, då är vi inne på samma linje.
  4. Oljenivån i min C4 automat är nu nere på lägsta nivån. Nu är bilen inställd för vintern men till våren är det dags att fylla upp den med ATF-F olja. Hittade i ett skåp i garaget denna burk, som jag införskaffat vid något tillfälle. Den säger att om man får problem med läckande packningar, slirningar eller hugg vid växling, skall man hälla i detta. Min automatlåda har inga av dessa problem. Är det då någon vits med att hälla i detta i så att säga förebyggande syfte? Är generellt emot dessa tillsatser av olika slag, men det vore intressant att höra era synpunkter.
  5. Har börjat få ganska dålig bromsverkan (får trycka hårt på pedalen) och misstänker att det kan vara läckage i vacuumslangen till servoklockan. Var kan jag hitta rätt slang med rätt innerdiameter? Bilen är en Mustang 1970 med original bromsar, skivor fram och trummor bak och vacuumstyrd bromsservo.
  6. http://www.set-engineering-team.com/Tech/FORD%20handbroms.pdf
  7. Bra fråga. Men enligt filmens närbild ser man gängorna. Om man då tänker sig att man petar nedåt dvs motsols så spänner man backarna utåt. Huruvida det är lika på bägge sidor får man väl se när man gör justeringen men det verkar logiskt tycker jag.
  8. Det var nog inte riktigt svar på frågan men nu hittade jag en film på youtube som visar att kugghjulet skall petas nedåt tills backarna precis börjar gå mot bromstrumman.
  9. Jag måste nog justera mina bakbromsar manuellt då jag inte riktigt litar på den automatiska justeringen. Frågan är om man skall peta kugghjulet uppåt eller nedåt för att sätta an backarna?
  10. Ni som vill sitta hemma i TV-soffan så kommer den snart här: https://www.sfanytime.com/sv/movie/ford-v-ferrari
  11. Också bokat. Vill minnas att det stod i början på bokningen att det var viktigt att ange CMC-nummer i meddelandefältet. Men jag såg aldrig något meddelandefält under bokningens gång.
  12. I senaste Plus på SVT1 hade en bilägare som köpt en ny bil (dock ej Mustang) råkat ut för rostiga bromsskivor. Ingen ville ta på sig ansvar, varken Hedin Bil eller Nissan. De är ju återförsäljare för Mustang i Sverige så det kanske kan vara av intresse att höra om även mustangköpare råkat illa ut. Jag blir alltid så trött på att höra ansvarig säga: " Vi kan inte kommentera det enskilda fallet, men generellt så bla, bla, bla." Inslaget kan ses på länken nedan 14:30 in i programmet. https://www.svtplay.se/video/23859771/plus/plus-sasong-28-bostadsrouletten?start=auto
  13. Tack för alla råd. Jag vidarebefordra era kommentarer till Stefan Gustafsson på Brillko, som installerat systemet åt mig. Det här är lite över min förmåga att fixa själv.
  14. Jag skall förklara lite närmare. Kabeln, som ger 4 volt kommer från tändningen när den slås på. Den har ett inbyggt motstånd och borde ge 8 volt. Varför den bara ger 4 vet jag inte. Då jag har EFI så skall ju bränslepumpen gå igång och bygga tryck så fort jag slår på tändningen. När den gjort det startar man motorn. Det gör den bara sporadiskt idag så man får mala lite längre med startmotorn. Försökte kringgå problemet med ett 12 volts relä men det orkar inte dra på 4 volt. Därav min fråga.
×
×
  • Create New...