Rudhan May 27, 2013 Report May 27, 2013 Leif, kan bara ställa mig i raden och bocka djupt, snyggt jobbat! Tråden blir rena instruktionsboken. Jag har lite rost i golvet och samlar mod att börja riva i det, tråden är så inspirerande! Men eftersom jag inte kan svetsa tar det emot lite. Klart allt går att lära sig...Men jag tänkte på en sak, när du fixade till undersidan ser det ut som om du helt sonika tippar upp bilen på sidan, hur stöder du den?/Tomas Citera
turbo57 May 27, 2013 Author Report May 27, 2013 Hej och tack Tomas, jag har byggt en karossvändare med lite balkar och hjulnav från en Opel tror jag det var det finns många finare byggen , men jag använde vad jag hade för skrot liggande, är du inte så säker på grövre svetsning bör du söka efter ett färdigt alternativ, efter lite träning fixar du säkert golvet och annan svetsning oxo/Leif http://www.google.com/search?q=rotisserie+cars&hl=sv&biw=1022&bih=475&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=KMSjUZSnBKiL4ATy6ICgAg&ved=0CEEQsAQ Citera
turbo57 May 30, 2013 Author Report May 30, 2013 Med hjälp av en del medlemmar här, NPD i USA, VP autoparts och Hansen racing är det nog inte så många delar som saknas( tror jag)puh/:confused:Leif Citera
Anders Lindström May 30, 2013 Report May 30, 2013 skönt att du fått tag på det mesta Leif. Du kan väl det klassiska ordstävet (kanske en repris meeen here goes): .."Den som söker ... han letar!"... Citera
turbo57 May 30, 2013 Author Report May 30, 2013 Du har nog rätt Anders, men var det inte nånting med att ha nån del i handen var bättre än 10 nån annanstans?:wtf:/Leif Citera
turbo57 May 31, 2013 Author Report May 31, 2013 Viss delar lagas om det är möjligt, stämningen börjar bli färdig(dämpad) under instrumentpanelen, plåtisen har fixat den lilla fadäsen, nu kör vi på i galenskapen:p/Leif Citera
turbo57 June 1, 2013 Author Report June 1, 2013 blev passagerarsidan isolerad helt(lite onödigt kanske men skadar nog inte), känns inte så "plåtigt" längre, många smådelar blir det som sagt, nu är det en genomgång av elsystemet och montering under instrumentbrädan som gäller Citera
turbo57 June 2, 2013 Author Report June 2, 2013 Mesta elen under instrumentbrädan på plats måste försöka med en "Johan säkringsbox", verkar skitsmart:p/Leif Citera
mhdin June 2, 2013 Report June 2, 2013 Ormbo är kul, annan säkringsbox är vettigt finns mycket fina o. billiga o. klämma dit. Citera
turbo57 June 4, 2013 Author Report June 4, 2013 Tack Micke, fick gaspedalen idag. lite ytbehandlad, gummitätningar runt skvättplåtarna till framskärmarna, väntar på tätningar till torkararmarna innan elen under instrumentbrädan kan göras färdigt+ inkoppling av el till dragkrok med tjuvar (om jag inte har fattat fel måste inkoppling ske under instrumentbrädan), tack vare Oscarssons fina beskrivning av inkoppling av relä till hel och halvljus kunde till och med jag fixa det:confused:/Leif Citera
turbo57 June 6, 2013 Author Report June 6, 2013 Nu trodde jag att det äntligen var dags att ta bort transportaxlarna och montera de riktiga axlarna, när jag drog runt ena drivaxeln högg det på ett ställe, verkar som ett lagerfel inre lagret?(med axeln demonterad känns inget på yttre lagret), både inre och yttre pinjonglagret glappar rätt bra också vilket inte verkar riktigt bra:confused:/Leif Citera
Johan HT-66 June 6, 2013 Report June 6, 2013 Nått fel som är trasigt... för lite erfarenhet av bakaxlar för att kunna uttala mig om det....Men om du skulle upptäcka att nått är trasigt, så har jag ring/pinion differensial (ej diff spärr ) OBS okänt skick. Sen även NYA lager till diffen, ( blev över då de ej passade till min Currie diff.mvh Johan Citera
turbo57 June 6, 2013 Author Report June 6, 2013 Tack för svaret Johan, måste luska lite mer vad som är fel ,jag kontaktar dig så fort jag har fått lite mer kött på benen:D/Leif Citera
Johan HT-66 June 6, 2013 Report June 6, 2013 Men som Lars skrev i ditt andra inlägg, sätt ihop å åk.... lättare att då höra vad som möjligen är fel... Du måste ju ha nått att göra när vintern kommer också... Men är det nått av de grejorna jag har ligger som kan hjälpa dig så är det bara att du hör av dig./ Johan Citera
turbo57 June 8, 2013 Author Report June 8, 2013 Medan jag har beslutsångest om bakaxeln( Än en gång tack Johan, Lars och John för svaren), hoppar jag fram och river framvagn för lite skönhetsbehandling och byte av bussningar, rör är färdiga och dragna i motorrummet, förarsidan är färdigisolerad:p/Leif Citera
turbo57 June 10, 2013 Author Report June 10, 2013 Jo, man säjer ju att våra mustanger rostar så mycket, men om man tänker på att bilen är över 40 år så är det inte så farligt med rost på vissa delar, jag fick ombesiktning av rost på en bärarm på min SAAB som "bara" är 13 år gammal:cool:/Leif Citera
turbo57 June 11, 2013 Author Report June 11, 2013 Tomten kom med ett paket från NPD idag, tätningar, torkararmar och torkarmotor kunde äntligen komma på rätt plats, el till draget och instrument inkopplat och panelen "nästan" på plats:roll:/Leif Citera
turbo57 June 15, 2013 Author Report June 15, 2013 Nya bussningar, gasdämpare, shelbydrop, lagrad undre fjäderfäste, då borde det väl inte flexa för mycket. På passagerarsidan ska jag vänta med stötdämparen tills motorn är på plats:p/Leif Citera
turbo57 June 15, 2013 Author Report June 15, 2013 Nja, Tack Micke, inte nya bilen men det kan nog bli en bra bruksbil/:pLeif Citera
turbo57 June 16, 2013 Author Report June 16, 2013 Givetvis missat fjädrarna till bromsarna:oops:/Leif Citera
Recommended Posts