Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

post-6663-144839325888_thumb.jpgBara ett par bromsrör över bakaxeln att tillverka, så är det färdigbromsat. Transmissionskåpan på väg från Tonys autoparts, kompletteringen från NPD blir den sista från USA (det får bli "svenskt" det sista) :D/Leif

post-6663-144839325905_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]26324[/ATTACH]Anders och Snorre:D. Nu borde det bli lite stadigare i de bakre regionerna:silent:/Leif

Nice en liten fråga jag ska byta dessa jag oxå! va det svårt att få löst blad fjädrarna i bak!

Link to comment
Share on other sites

Hej Snorre, nej inte speciellt svårt (bultarna i främre fästena behöver förmodligen extra våld ev kapas). Jag vet inte vad du menar med att få löst bladfjädrarna. Med bilen på pallbockar har jag använt en domkraft mot klumpen och hissat för att avlasta fjäderfästena bak, skruvat loss hängena i bak, släppt ner domkraften, lossat fästena i fram. Borrat ur gummibussningarna i främre och bakre fjäderfäste. Jag vet inte om det är rätt metod att lossa fjäderpaketet har aldrig gjort det tidigare, men det har ju funkat ett antal gånger nu när jag har trasslat med det här objektet. Lycka till:p/Leif

Link to comment
Share on other sites

Hej. Det där med bladfjädrar är ett kapittel för sig, först skall man ha gott om tid, bra att ha är en livsfarlig vinkelkap med stor tun skiva. Varje gång jag fastnat vid att ta loss det främre har det slutat med livsfarlig stor kapskiva, inget att rekommendera, men som sagt kan vara enda utvägen. Tigersåg kan jag inte tänka mig skall vara ett vettigt verktyg för detta, har aldrig provat. Det är som med allt gammalt och orört på en Mustang, lite jä-la anamma brukar hjälpa. Måste komentera Leif igen, du är otroligt enträgen och har en fantastisk egenskap just att uppfinna användbara lösningar, gillar din luftväxlande lackbox.;)

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839326964_thumb.jpgJa du Lars med främre bladfjäderfäste behövs väldigt mycket :evil: anamma, lackboxen är ju lite för mycket välventilerad bara, är beroende av fint väder och inte för mycket blåst, ikväll har det funkat i alla fall. Jag har bara monterat en vindruta en gång tidigare för 35 är sen på min gamla PV så erfarenheten är inte så stor, men nu sitter den där(passformen på kromlisten mot gummilisten är inte riktigt bra men det får göras om vid senare tillfälle):shh:/Leif

post-6663-144839326957_thumb.jpg

post-6663-144839326975_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja du Micke, rutan är satt och mycket annat är satt, allting som är fram är färdiglackat så det blir bara mycket mer att maskera( jag är nog inte riktigt normal men det är inget att göra nåt åt)/:confused:/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839328952_thumb.jpgDe flesta använder solen eller solarium, men sen finns det stollar som fuskar med spruta för att få färg (som tur är det mesta på plåtarna men jag har fått en rödlätt ton på synliga kroppsdelar):shock:/Leif (Tyvärr Anders är nog Mariestads öl inte bryggt speciellt lokalt men slinker ner bra ändå:angel:)

post-6663-144839328932_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...