Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Helt rätt Bosse ,värdena var enligt SETs steg 2 enligt utskriften jag fick, men det verkar som de missat att dra muttrarna tillräckligt, så förmodligen har shimsen trillat bort och ändrat alltihop(kan mina vibrationer som lag haft härledas till det här tro:confused:/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839345875_thumb.jpgDäckfirman fick göra om jobbet igen. De fick skaffa 2 nya däck, jag får betala det ena(däcken som vart skrot hade bara 4-5 mm mönster kvar så det kan jag acceptera). Nu är vibrationerna som var runt 80 km/h borta. Nu har återuppbyggnaden av rötskador påbörjad(vete fasen om jag inte föredrar svetsning):wtf:/Leif

post-6663-144839345865_thumb.jpg

post-6663-14483934587_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-14483934777_thumb.jpgLite kul, husvagnen hade varit i samma släkt sen mitten av 70 talet och damen som hade den nu har försökt täta så gott det går(blir en del att rensa bort och göra om lite senare). Nu vill musse in igen, 2 dar med kortare turer utan att kunna köra nercabbat:cool:/Leif

post-6663-144839347756_thumb.jpg

post-6663-144839347765_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Anders, det var ett tag sen jag såg till dig här:wave:. Nja, det här med träslöjd känns väldigt ovant just nu men "därtill är jag nödd och tvungen", tyvärr låser det upp garaget och musse har högre prio än påhänget. Listan på vad som måste göras innan nästa vår blir bara längre och längre, puh:p/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839349853_thumb.jpgKöra mustang är en farlig drog har jag upptäckt, det funkar "nästan" lika bra med cabben uppe och värmen på, så länge det inte regnar ger jag mig inte (Jag har lyckats "glömma" att handla när jag åkt från jobbet och då måste man givetvis åka tillbaka till stan med mussen istället) . Påhänget renoverades på 80 talet med nytt golv och andra lagningar. Vet inte om det var orken som tröt på den som renoverade, eftersom det här hörnet inte var åtgärdat, men nu hänger golv och vägg ihop igen och första plåten monterad igen.:D/Leif

post-6663-144839349828_thumb.jpg

post-6663-144839349843_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839350301_thumb.jpgLite lister ska tillbaka , sen rockad med musse. I och för sej ingen panik än, gick ju faktiskt att smyga runt på lite småvägar idag 1 oktober med cabben nere(vill ju ta igen av det jag missat av vår och sommar körning):problem:/Leif
Link to comment
Share on other sites

post-6663-14483935129_thumb.jpgLite justering av koffertluckan. Nu kommer jag inte längre ner(ska ner ett par millimeter till) utan att fila upp hålen för gångjärnen:confused:(ny gummilist) . Det här staget har retat mig hela sommaren. Har ju tagit hur många bilder som helst under renoveringen, men inte hur det ska sitta. Vet att det satt under instrumentbrädan men inte var det är fäst:oops:/Leif

post-6663-144839351274_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839351417_thumb.jpgJag som gnäller över bagageluckan:silent:, sen kommer man till motorhuven, inte ett dugg bättre. Här får det bli en operation med lite nya nitar i en del leder, när sista turen för säsongen är avklarad. Att trycka ner bakkanten för hand, när huven varit öppen, som är gjort på andra bilden, känns inte som ett alternativ.:cool:/Leif

post-6663-144839351411_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har du provat att tippa gångjärnet i framkant och höj i bakkant, det som händer då är också

att huven flyttar sig framåt, då får man lossa huv och skjuta den bakåt.;)

Men som du skriver, kanske dags att byta gångjärn i alla fall:yawn:, det är som det är med

Mustanger och då framförallt nyrenoverade, det som slits mest på en Mustang är faktiskt

huvgångjärnen, en av få bilar man alltid vill se eller visa motor och motorrum.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Om det ändå vore så väl Micke, tyvärr börjar "att göra i vinter listan" skrika mer och mer på mig, att det är hög tid att börja om allt ska bli färdigt till våren( känner nu att en vinter till med samma tempo som förra vintern orkar jag nog inte med):think:/Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839352738_thumb.jpgHär blir det en hel del justeringar för att det ska passa mot mitt kyl. Fläkten är från en BMW E60, jag har fått den, så det kan vara värt att lägga ner lite jobb för inpassning.(Fördelen är att det går att styra varvtalet med hjälp av temperaturen)/Leif
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är nog tur att jag inte har nån panik längre, som jag påpekat förut Micke, föredrar nog vinkelslip och svets, men det är nog bara att ta det lugnt så ska det nog gå att lura till det här också(Kan ju gå ifrån det här en stund och lugna nerverna emellanåt) :cool:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Nej nån tapetserare kommer jag aldrig att bli Anders, får jag bara ihop mitt säte, förlåt Mussens säte och stolar så får det räcka för mig( Det är svårt att få gamla hundar att sitta, men får man dem att sitta är det förhoppningsvis bekvämt?):shh:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...