turbo57 January 30, 2013 Author Report January 30, 2013 Efter ett dygn i förmodligen för mycket utspädd klinkerrengöring. Slipat och blästrat under instrumentbrädan, lite slipning kvar. Stridsröken ligger tät men ökenstriden är över för den här gången. Fick låna en tryckbläster av killen som håller på att gå igenom motorn åt mig, det var som den lede vilken skillnad på tryck det blev (sand överallt) Citera
turbo57 January 31, 2013 Author Report January 31, 2013 Ökensanden borta och washprimer under instrumentbräda, torpedvägg och främre golvet Citera
turbo57 February 2, 2013 Author Report February 2, 2013 Lite riktningsjobb emellan, motorrum snart klart för skönhetsbehandling, sista rosten kvar att fixa (snacka om panik de walt vinkelslipen la av in till stan och köpa en kvalitetsmaskin på öb:p) Citera
Anders Lindström February 2, 2013 Report February 2, 2013 [ATTACH=CONFIG]23765[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23766[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23767[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23768[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23769[/ATTACH]Lite riktningsjobb emellan, motorrum snart klart för skönhetsbehandling, sista rosten kvar att fixa (snacka om panik de walt vinkelslipen la av in till stan och köpa en kvalitetsmaskin på öb:p)Skönt att du hittade en kvalitetsmaskin när De Walten kastade in ankaret Leif Citera
turbo57 February 2, 2013 Author Report February 2, 2013 Hoppas att det bara är kolen som är slut då går att rädda den stackaren (den har ju fått jobba en hel del det sista halvåret) Citera
turbo57 February 3, 2013 Author Report February 3, 2013 Nu var det själva den om jag ska behöva laga någon mer rost på den här ponnyn:PMotorn är isärplockad och det verkar inte vara någon större fara lite nya lager, ringar mm Citera
JanneJ February 3, 2013 Report February 3, 2013 Jag blir imponerad av din arbetstakt, applåder från mig!Janne Citera
turbo57 February 3, 2013 Author Report February 3, 2013 Tack Janne men jag tycker själv att allt tar för lång tid ( ställer kanske för stora krav på mig själv, har ju aldrig gjort någon sån här renovering förut), appropå provet jag håller på med verkar det funka rätt bra har spätt på med lite mer kalkrengöring(vanlig kalkosan) så nu försvinner bussningarna av aluminium men de ska ändå bort och förhoppningsvis ersättas av lager:) Citera
turbo57 February 5, 2013 Author Report February 5, 2013 Börjar bli riktigt rent (men man får ju inte ha för bråttom) Citera
turbo57 February 6, 2013 Author Report February 6, 2013 Ser bra ut tycker jag, nu ska det bara sköljas av med målarsoda och vatten och lackas, bulten vet jag inte riktigt hur jag ska behandla, har nån en ide är den välkommen.Om nån vet dimensionerna på lagren som ska vara vid bromspedalen får ni gärna hjälpa mig med det Citera
turbo57 February 7, 2013 Author Report February 7, 2013 Hittade lite skrotade rostfria stänger på jobbet som jag svetsade ihop med ett par plattjärn. Washprimern på plats i hjulhus och motorrum:D Citera
turbo57 February 8, 2013 Author Report February 8, 2013 Svetsar och skarvar tätade med karosserikitt. Det känns som det blir en hel del upprepningar i den här tråden, men det är ju så här det ser ut (jag hoppar ju lite fram och tillbaka) Citera
mhdin February 8, 2013 Report February 8, 2013 Det gör inget att det blir upprepningar, vi är tacksamma för att du tar dig tid o. dela med dig av vad du gör.Dessutom ser det ut att bli väldigt bra oxå. Citera
turbo57 February 8, 2013 Author Report February 8, 2013 Tack Micke, hoppas att jag kan inspirera eller ge input till andra att ingenting är omöjligt även om man aldrig har gjort det förut (det ska gå och går det åt helvete får jag väl sjunga lite, hoppas att det inte är för stora fel som kommer fram i renoveringen ) Citera
Anders Lindström February 8, 2013 Report February 8, 2013 Leif, jag håller med Micke! Det är en stor inspiration att läsa och inbjuder till egna storverk (om nu "garaget" nånsin bir färdigt...) Citera
turbo57 February 9, 2013 Author Report February 9, 2013 "Garage" det blir ju ett palats Anders, helt underbart, nästan så man blir lite avis (skojar bara) Citera
turbo57 February 10, 2013 Author Report February 10, 2013 Nu är alla svetsar och skarvar äntligen tätade(mina fingrar också) Citera
Anders Lindström February 10, 2013 Report February 10, 2013 [ATTACH=CONFIG]24228[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24229[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24230[/ATTACH]Nu är alla svetsar och skarvar äntligen tätade(mina fingrar också)Med ett helgjutet handslag kommer man långt Leif Citera
turbo57 February 10, 2013 Author Report February 10, 2013 Nja karosserikitt blir ju inte så massivt att det är helgjutet så det får bli ett vanligt handslag Anders:D Citera
turbo57 February 13, 2013 Author Report February 13, 2013 Lite washprimer före ytbehandlingen. Tack igen Mats Nilsson för dimensionen på lagren till bromspedalen. Citera
Anders Lindström February 17, 2013 Report February 17, 2013 De Walten lever igen:DHärligt Leif! De Walt (å Milwaukee ) har jag haft mest framgång med så skönt att hjärt/lungräddningen funkade Citera
Recommended Posts