larjon May 28, 2012 Report May 28, 2012 HejHär kommer mitt första inlägg som tyvärr inte är några tips utan ett behov av hjälp.Larmlampan för airbagen på passagerarsidan tänds vissa dagar medan vissa dagar lyser den med sin frånvaro. Någon som har haft samma problem eller har några bra tips på felsökning.Jag har en 08 GT cabriolet. Citera
Magnus Widell May 29, 2012 Report May 29, 2012 Hej,Till största sannolikhet har du kabelglapp i något kontaktdon kan antingen vara direkt på airbagen, i ECU:n eller i SJB. Har du pillat i någon kabelhärva isamband med att felet uppstog?Fel på själva airbagen är det i stort sett aldrig.Magnus Widell Citera
jalmebro May 29, 2012 Report May 29, 2012 Om du lägger något på sätet typ matkasse eller en väska så reagerar den på att det är ett barn som sitter där och inaktiverar airbagen.Däremot om en fullvuxen sitter där så reagerar den inte.Har själv råkat ut för att lägga matkassar på passagerarstolen och fått lampan att lysa. Citera
larjon May 30, 2012 Author Report May 30, 2012 Ursäkta en dum fråga men var sitter ECU eller SJB.Jag är nyfrälst mustangfantast.Tackar på förhand.Lars Citera
Magnus Widell June 2, 2012 Report June 2, 2012 SJB sitter på höger sida bakom lucka vi fötterna på passagerarsidan. ECU:n brukar alla biltillverkare placera på tunneln under nittio solen för att få en säker krockpuls. Ska erkänna att jag har inte kollat upp Mussen exakt var den sitter, men det är den lilla lådan som ger sista OK:et att avfyra airbagen så den innehåller den alra viktigaste elektroniken. Citera
Recommended Posts