MaritaNordh June 2, 2012 Report June 2, 2012 Hej!Vi är nyblivna Mustang ägare men tyvärr så har det dykt upp problem, den tar vatten (inget vatten i oljan) temp mätaren går upp och ned lika så med oljetrycket. har någon kanske ett tips vad det kan vara! Citera
Per Berglund June 2, 2012 Report June 2, 2012 Toppackning kanske gått.Ett tips är att smaka på vattnet som kommer ur avgasröret...Smakar det glykol så är det garanterat dags byta alla packningarMan kan även se på färgen på avgaserna om det är ovanligt vit när bilen är kall så är det vatten.Åker du till en verkstad så kan dom även mäta om det finns avgaser i kylaren. Citera
MaritaNordh July 3, 2012 Author Report July 3, 2012 Jag har bytt insug men det visade sig att det var även läcka på kylaren så nu håller jag på att letar efter en kylare, jag har lite kontakter så jag ska försöka attta hem en från USA.5800:- på svenska marknaden när det finns i USA för runt en tusen lapp man måste kunna spara någon krona. Citera
mrv8 July 5, 2012 Report July 5, 2012 Skönt att höra att det var så enkelt som bara insuget och kylaren.Skulle det vissa sig att det fortfarande försvinner vatten sen efter kylarbytet.Testa då Omega 101. Mycket bra tätar eventuella sprickor.Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
Recommended Posts