June 7, 201212 yr comment_116259 Precis när jag lägger ut bilen till försäljning så krånglar hon. Som om hon säger mig nåt. I dag stannade jag på en mack, nära hemma tack och lov, och skulle precis åka därifrån när gaspedalen låg på golvet. Efter paniksamtal till mammas sambo kom han över och med hjälp av McGyverlösningar kunde vi köra till mitt garage, dock gasar man genom att lyfta upp pedalen från golvet...Nu står den alltså i ett garage utan möjlighet till att gasa. Tydligen har det lossnat något kul..bla bla som håller något bla bla. Som gör att staget (??) lossnat. Tror någon fjäder kan ha lossnat med. Dessutom går den för vart helt plötsligt. Motorn blir sjukt het och olja blir het så det ryker. Jag kan INTE mecka. Kan INTE ta mig till en verkstad. Har INTE råd med bärgning. Jag betalar gärna en entusiast som kan och vill komma till Örnsberg och hjälpa mig!Ford Mustang Fastback 1965. 289:a
June 7, 201212 yr comment_116261 Bor du i Örnsberg så ring till Inge Ellburg. Tror han håller på fortfarande. Ring före 12,00Tel: [h=2]08-744 47 64[/h][h=3]Besöksadress[/h]Blommensbergsvägen 103 126 55HÄGERSTEN
June 8, 201212 yr Author comment_116274 Bor du i Örnsberg så ring till Inge Ellburg. Tror han håller på fortfarande. Ring före 12,00Tel: 08-744 47 64BesöksadressBlommensbergsvägen 103 126 55HÄGERSTENRingde! Han är aktiv tydligen men svår att förstå. Fick inga raka svar... Får se om jag åker upp till han med bilen jag inte kan köra :-)
June 8, 201212 yr comment_116280 Precis när jag lägger ut bilen till försäljning så krånglar hon. Som om hon säger mig nåt. I dag stannade jag på en mack, nära hemma tack och lov, och skulle precis åka därifrån när gaspedalen låg på golvet. Efter paniksamtal till mammas sambo kom han över och med hjälp av McGyverlösningar kunde vi köra till mitt garage, dock gasar man genom att lyfta upp pedalen från golvet...Nu står den alltså i ett garage utan möjlighet till att gasa. Tydligen har det lossnat något kul..bla bla som håller något bla bla. Som gör att staget (??) lossnat. Tror någon fjäder kan ha lossnat med. Dessutom går den för vart helt plötsligt. Motorn blir sjukt het och olja blir het så det ryker. Jag kan INTE mecka. Kan INTE ta mig till en verkstad. Har INTE råd med bärgning. Jag betalar gärna en entusiast som kan och vill komma till Örnsberg och hjälpa mig!Ford Mustang Fastback 1965. 289:aFick du inga garantier på bilen?/Peter
June 9, 201212 yr Author comment_116323 Nej. Det var inga garantiförpliktelser enligt kontraktet! Dock pratat med säljaren som hjälpte mig förstå vad som kan ha gått sönder osv. Gav mig tips och vi pratade ett tag.ÅsaFick du inga garantier på bilen?/Peter