Miximan June 12, 2012 Report Share June 12, 2012 Vid ett par tillfällen har följande inträffat:Vrider om nyckeln, ett knappt hörbart klickljud hörs men i övrigt händrer inget. Några minuter senare försöker jag igen,full kontakt och det snurrar igång. Initialt tänkte jag att det kanske hade att göra med "glapp" i växelförare ( automatlåda) men lite "juckande" i den verkar inte ha någon inverkan. Batteriet visar full power i övrigt,inget jordfel indikerat.... Om någon besitter en vetskap kring detta fenomen vore det uppskattat att få ta del av upplevda erfarenheter?PS Mustang 66,C4. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars805 June 12, 2012 Report Share June 12, 2012 Hej !Har du en tiltrattstång med tilt away ?Där sitter en säkerhetsbrytare som gör att det inte går att starta bilen om ratten är tiltad åt sidan.Hade samma problem med min -67:a och det är förb. svårt att hitta kontakten på elschemat.Hälsn Lars Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miximan June 12, 2012 Author Report Share June 12, 2012 Hej !Har du en tiltrattstång med tilt away ?Där sitter en säkerhetsbrytare som gör att det inte går att starta bilen om ratten är tiltad åt sidan.Hade samma problem med min -67:a och det är förb. svårt att hitta kontakten på elschemat.Hälsn LarsTveksamt, den kom väl först till just 67 års modeller och framåt.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 June 12, 2012 Report Share June 12, 2012 Hej.Tror problemet ligger i startrelä eller i des närhet, kolla attskruvarna som reläet är monterade i har rena kontaktytor,kolla även kabelskor som är anslutna till relä, dessa brukarfå oxidyta som gör att det kan bli just det felet du har. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miximan June 13, 2012 Author Report Share June 13, 2012 OK,kollar upp.Tack för tips. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miximan June 15, 2012 Author Report Share June 15, 2012 Varför skall man alltid befara det värsta...? Lossade och drog åt en av jordflätorna så var det fixat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts