Jacksson Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Har fått problem med mina blinkers på min Mustang -65.När ja blinkar vänster är det inga problem, men när jag skall blinka höger är det som om ja måste bruka våld på blinkerspaken, och många gånger får jag inte till att blinka höger.Någon som har en bra förklaring och lösning på problemet är jag tacksam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS Posted June 18, 2012 Report Share Posted June 18, 2012 Jag kan tänka mig att plastdelen under ratten inte är som den skall. Har det fungerat bra tidigare eller är bilen ny för dig?På 67:an ligger där en lös plastdel som man kan vrida fel vid monteringen och då får man det problemet.Sitter din ratt monterad så att du har lika många rattvarv åt båda håll. Om inte, så sitter kanske ratten lite snett i förhållande till blinkmekanismen och då blir det som du beskriver, men har det fungerat OK innan, så kan det inte ändra sig av sig självt.Prova även att skruva ut blinkersspaken lite och se om det går lättare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts