Jump to content

Använda PayPal för bilköp i USA, erfarenheter någon???


Rickard

Recommended Posts

Min fru och jag är i stånd att köpa en 1955 Chrysler Imperial i staterna och funderar över ett smidigt sätt att betala den.

Finns det någon här som har erfarenhet av paypal?

Hur har ni annars löst det?

Alla tips mottages tacksamt!

Mvh

Rickard

Link to comment
Share on other sites

Min fru och jag är i stånd att köpa en 1955 Chrysler Imperial i staterna och funderar över ett smidigt sätt att betala den.

Finns det någon här som har erfarenhet av paypal?

Hur har ni annars löst det?

Alla tips mottages tacksamt!

Mvh

Rickard

Om ni ska åka över så är ju bankväxel det smidigaste, skaffade en sån när jag köpte min Mustang, när jag bodde i Kanada för många år sedan, tog dock några timmar att få den verifierad, men det berodde nog mest på oerfaren personal....

Link to comment
Share on other sites

PayPal är bra att betala med när det gäller prylar på e-bay t.ex, men det är många säljare som inte vill acceptera PayPal då det är en avgift på några procent för säljaren, precis som kreditkort. Frågan är om säljaren har lagt på priset för avgiften och på en bil kan det ju bli en del.

Jag lät banken sköta om överföring av pengarna till säljarens bankkonto, det kostar visserligen en 4-500kr, men då har jag åtminstone lite koll på att pengarna hamnar hos rätt mottagare. Med PayPal kan man ju skicka pengar till en e-mailadress och vad säger det ?

Skall du åka över och betala säljaren direkt ? Varför inte en check eller gå till banken och föra om pengar från ditt kort eller liknande, kanske säljaren prutar när du kan ge pengarna snabbt och korrekt.

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Vi har tyvärr ingen möjlighet att åka över själva utan försöker anlita hjälp på plats för att kolla över bilen... (och håller tummarna sen... :? )

Nåja, så illa är det väl inte. Det är inte helt klart än om vi kan få någon att kolla på plats och lyckas vi inte med det så står vi över denna gång. Vad gäller betalningen blev jag bestämt avrådd från PayPal på ett amerikanskt forum och fick följande länk:

http://www.paypalsucks.com/

Ska kolla med säljaren lite närmare hur han vill ha betalt samt kontakta min bank.

Tack för era svar!

Mvh

Rickard

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...