AndersErlandsson June 20, 2012 Report June 20, 2012 Jag köpte en ny vattenpump då min gamla läckte, men det visar sig att den avviker i toleranserna.Klumpen man skruvar fläkten i saknar centrering, vilket gör det helt omöjligt att få fläkten+fläktdistans rätt.Dessutom sitter klumpen ca 1.5mm längre ut än på originalpumpen vilket gör att fläktremshjulet tar i det nedre remhjulet..Jag märkte detta först då jag skulle skruva på fläkten och inte fick i skruvarna i efterhand. Den gamla pumpen var det inga problematt få i skruvarna utan att de tog i kylaren.Allt fastskruvat så går inte fläkten att dra runt eftersom den tar i.Är det bara jag som har sån här otur? Skulle besiktigat innan midsommar men se det sket sig.Centreringen på originalet nedan. Och det icke existerande spelet på hjulen. Citera
AndersErlandsson June 22, 2012 Author Report June 22, 2012 svarar mig själv. Det verkar som de skickat fel pump helt enkelt. Den nya är 5mm djupare/högre än min gamla. Så en feltillverkning kan det inte vara. Citera
Recommended Posts