Jump to content

Ännu en fråga om bälten


Svenne

Recommended Posts

Hejsan.

Jag kom att tänka på en sak när jag läste den förra tråden om bälten. Jag har en Mustang GT -88 Cab. Den stora tryckknappen som sitter i dörröppningen, vad har den för funktion? Jag märker att den påverkar bältet när jag öppnar dörren, för då matas bältet in snabbare. Är det vad den är till för, eller har den fler funktioner. Hur är den sammankopplad med rullen? Jag har märkt att förarbältet ibland fastnar och inte alltid är sträckt mot kroppen så då får man dra i bältet lite så sträcks det, men om jag öppnar dörrren då sträcks bältet. Är den funktionen på något sätt kopplad till låsfunktionen vid en ev kollision. Nån som har bra info om hur bältena fungerar, kanske en ritning eller en länk där det finns info.

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

När dörren är stängd och knappen är intryckt aktiverar det komfortläge(tror det kallas så i reklambroschyrerna) i rullen. På min -88 GT-Expressen hängde bältet något och jag fick rycka i det hela tiden så att bältet kom emot den blekfeta kroppen. Och när jag hade isär bilen passade jag på att ta bort knappen med tillhörande vajer. Det funkar utmärkt och bältet ligger alltid an mot kroppen. Och låsfunktionen på rullen reagerar endast med vikter, alltså inte med hastigheten på rullen. Bifogar även en bild.

post-4993-144839205773_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...