Almqvist June 15, 2004 Report June 15, 2004 Satte i mina nya stift, och skulle starta.Drog runt motorn några varv, men sedan är det kört.Det klickar högt om startmotorn, men den drar inte runt motorn..Jag drog den för hand lite, med spärrskaft, för att den kanske var i fel läge?Men det hände inget, är starten kass eller kan den hängt sig?Hur kontrollerar jag??MVH Fredde Citera
Leffe N cmc712 June 15, 2004 Report June 15, 2004 Är du säker på att batteriet är sjysst och fulladdat?Är batterikablar, kabeln till startmotorn, motorns jordkabel mm. ordentligt fastsatta?Om allt verkar sjysst, mät spänningen vid startmotorn när du vrider på startvyckeln, har du sjysst spänning ända fram till starten så är det nog den som gett upp...Lycka till!! Citera
Almqvist June 15, 2004 Author Report June 15, 2004 Drog nya jordkablar.Men ja kan ju mäta spänningen med, men starten kan låta så kraftfulltoch ändå vara sönder alltså?Blir nog en ny.. Citera
Lygdman cmc813 June 15, 2004 Report June 15, 2004 Normalt så klickar det om man inte har tillräckligt med ström i batteriet, start motorn slår till men orkar inte dra runt motorn. Mitt råd börja med att ladda batteriet, hjälper inte det är det bara att fortsätta att felsöka som Leffe beskrev Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 16, 2004 Report June 16, 2004 Satte i mina nya stift, och skulle starta.Drog runt motorn några varv, men sedan är det kört.Det klickar högt om startmotorn, men den drar inte runt motorn..Jag drog den för hand lite, med spärrskaft, för att den kanske var i fel läge?Men det hände inget, är starten kass eller kan den hängt sig?Hur kontrollerar jag??MVH FreddeHEJ.Gör ren plus sidorna på startrelä ofta oxid på de stora kabelskorna,smärjelduk och lite kontacktspray kan hjälpa. :wink: Citera
ThomasFB June 17, 2004 Report June 17, 2004 Skruva ut alla tändstift, försök dra runt motorn med startmotorn. Orkar den då dra bra, är det för lite ström i batteriet. Går det också då trögt, har du strul i starten. Då blir det att öppna den Citera
Recommended Posts