Jump to content

Hjälp och tips inför köp av fastback.


Recommended Posts

Hej

Jag står i begrepp att köpa min första mustang men som ni vet med nybörjare så är man alltid rädd för misstag och för att bli blåst.

Jag har spetsat in mig på fastback, mest för de fina formerna, från 60talet och ett pris under 190'kr. Där går min smärtgräns. Dock är det inte lätt att hitta någon som platsar in både vad gäller skick och pris.

Har span på den härhttp://www.blocket.se/stockholm/Mustang_Fastback__65_40861323.htm?ca=23_11&w=3

Är det någon som känner till den här bilen och kan komma med kommentarer om skick osv? Jag bor i Malmötrakten medan bilen finns i Sthlm så jag vill gärna veta så mycket som möjligt innan jag drar mig upp och kollar och/eller köper.

Enligt carfax så är den besiktigad senast 2009-10-13. Visst ska de här bilarna besiktigas varje år?

Så här ser utdraget från carfax ut.

[TABLE=class: events_history, width: 100%]

[TR]

[TD=class: col_0 line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]2012-02-14[/TD]

[TD=class: col_1 line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left][/TD]

[TD=class: col_2 odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_2 line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]Antal registrerade ägare i Sverige: 1.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_indicator line, align: left][/TD]

[TD=class: col_0 line, align: left]2010-08-25[/TD]

[TD=class: col_1 line, align: left][/TD]

[TD=class: col_2 line, align: left]I trafik första gången i Sverige.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_indicator line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left][/TD]

[TD=class: col_0 line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]2010-06-05[/TD]

[TD=class: col_1 line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left][/TD]

[TD=class: col_2 odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]Ny ägare registrerad. Fordonet köpt av privatperson.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_2 line odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]Inga lån rapporterade[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_indicator line, align: left][/TD]

[TD=class: col_0 line, align: left]2009-10-13[/TD]

[TD=class: col_1 line, align: left]45 216 km[/TD]

[TD=class: col_2, align: left]Fordonet besiktat av Bilprovningen i Sollentuna, Sverige.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_2 line, align: left]Registreringsbesiktning genomförd. Godkänd besiktning.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_indicator odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left][/TD]

[TD=class: col_0 odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]2006-07-10[/TD]

[TD=class: col_1 odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left][/TD]

[TD=class: col_2 odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]Fordon privatimporterat från land utanför EU.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: col_2 odd, bgcolor: #EDF3FE, align: left]Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer UAM067 men ännu inte i trafik.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Tar tacksamt emot kommentarer ang pris, skick, varningstecken samt förslag på andra fastbacks i "min" prisklass som kan vara intressanta.

Underbart forum det här, bästa kvällslektyren att plöja trådar som nördar skriver till varandra. Det gillas! Jag hoppas bli en av er.

//Sakarias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...