ymmot_is July 8, 2012 Report July 8, 2012 Har upptäckt att bilen slår igenom på höger baksida och att däcket precis skrapar i skärmkant då. Någon som har samma problem? och vad är enklaste åtgärd? händer inte på vänster sida.... Citera
mhdin July 8, 2012 Report July 8, 2012 Börja med att kolla så att bakaxeln sitter där den ska, sen att fästen o. blad är intakta. Citera
Jacksson July 8, 2012 Report July 8, 2012 Jag hade samma problem med min -65a, bytte fjädrar och det blev jättebra, därefter bytte jag stötdämpare, vilket jag rekomenderar. Citera
ymmot_is July 8, 2012 Author Report July 8, 2012 Ok, jag vska kolla upp båda sakerna så att man inte riskerar däcken.. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 11, 2012 Report July 11, 2012 Hej.Tyvärr är detta problemet med att bakaxel sticker lite merpå höger sida, ett känt fenomen på 64½-70.Problemet uppstår alltid när man bytt till bredare och kanskestörre däck, ett mycket vanligt problem är att offsett påfälgar är lite si och så.Det s.k. ET djupet påverkar också lite av detta problemetockså, kolla i alla fall bakaxeln placering på fjäderpacketen,det kanske går att centrera.Ett annat problem som också påverkar är att bladfjädrar börjaratt säcka, bilen sjunker lite djupare vid påverkan av last ellerantal personer i bilen.Bladfjäderbyte kan vara räddningen på hela problemet, stötdämparehar bara till uppgift att göra stötar vänligare, iofs så kanman välja gasdämpare som är progresiva men dessa är baraett sätt att stoppa eller försena sammanpressningens hastighet;). Bla bla bla. osv. Citera
Mus66 July 12, 2012 Report July 12, 2012 Hej Jag har samma problem med min -66.a, hänger som en apröv.Det finns olika bladfjäder paket 4 eller 5 blad.Vilket är att föredra,man vill ju att bilen ska bli så rak som möjligt Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 12, 2012 Report July 12, 2012 Hej.Det är egentligen en smak sak vilket man väljer, man kan sägaså här, lite extremare åkning 5 blad annars 4 blad.Okej svensksålda Mustanger utrustades med kraftigare bladfjädring,likaså valdes en extremare och lite hårdare fjädring fram.Anledningen till att man förstärkte fjädring mm på Mustang somsåldes i svedala var att vägarna var urusla även då. Citera
ymmot_is July 23, 2012 Author Report July 23, 2012 Tack för alla tips och råd, ska försöka utröna vad som behöver göras.... Citera
Recommended Posts