Jump to content

Fjädring


ymmot_is

Recommended Posts

Hej.

Tyvärr är detta problemet med att bakaxel sticker lite mer

på höger sida, ett känt fenomen på 64½-70.:(

Problemet uppstår alltid när man bytt till bredare och kanske

större däck, ett mycket vanligt problem är att offsett på

fälgar är lite si och så.:confused:

Det s.k. ET djupet påverkar också lite av detta problemet

också, kolla i alla fall bakaxeln placering på fjäderpacketen,

det kanske går att centrera.:)

Ett annat problem som också påverkar är att bladfjädrar börjar

att säcka, bilen sjunker lite djupare vid påverkan av last eller

antal personer i bilen.:shock:

Bladfjäderbyte kan vara räddningen på hela problemet, stötdämpare

har bara till uppgift att göra stötar vänligare, iofs så kan

man välja gasdämpare som är progresiva men dessa är bara

ett sätt att stoppa eller försena sammanpressningens hastighet;).

Bla bla bla. osv.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är egentligen en smak sak vilket man väljer, man kan säga

så här, lite extremare åkning 5 blad annars 4 blad.

Okej svensksålda Mustanger utrustades med kraftigare bladfjädring,

likaså valdes en extremare och lite hårdare fjädring fram.

Anledningen till att man förstärkte fjädring mm på Mustang som

såldes i svedala var att vägarna var urusla även då.:eh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...