July 17, 201212 yr comment_118227 Ställer samma fråga här som i 74+ forumet.Min 302 går kallt på vänster sida, det känner man på avgasrören (separata till varje sida).Motorn blir aldrig varm nog för att visa nåt direkt på tempmätaren (som är testad + givare), termostat också ok.Ojämn gång speciellt när man kör. Man hör när man kör att några cyllar inte är med.Rengjord förgasare och bytta vacuumslangar. Tändstift o kablar är nyaSprutas startgas på baksidan av förgasaren ändrar sig tomgången till lite jämnare + högre gång.Men borde inte läckage påverka båda sidorna? Alltså alla cylindrar och inte bara hälften?
July 18, 201212 yr comment_118318 Hej.Svarat på samma fråga, annan plats, har du eller någon bytttopplockspackningar, en anledning kan vara i sådant fall atten packning hamnat fel:confused:.D.V.S. cirkulationshålen för vatten mellan sidorna har kommitatt få placering där inget urtag i block för cirkulation finns.
July 18, 201212 yr Author comment_118319 Jag vet ingenting om motorn, så jag vet inte om topparna varit av nångång.Jag fick ordning på vattentempen genom att ställa tändningen. Är nu ställd på 8 btdc utan vacuum på tomgång.Nu går mätaren upp till strax över hälften på en 15min gång. Innan kunde jag köra 3 mil utan att denkom ens upp till första strecket.Men jag ska kolla packningarna ändå.Gjorde komptest idag. Visserligen bara ett vanligt rätt upp o ner utan olja i cylindrarna.Med början längst fram på vänster sida (kg/cm2): 10.6 , 10.4, 9.2 , 8.7 och på höger 9.5 , 9.3 , 9.6 , 9.6Så nr 8 är ju lägst och 5 o 6 högst, men det är väl inte jättedåligt?Ska kolla med lite olja i hålen imorgon.