Jump to content

Fördelarock med hankontakt till Mallory Unilite 351C


JockeH

Recommended Posts

Har fått ett skumt problem, misständning på 1:ans cylinder (som jag först trodde var en glappande tändlampa från Biltema). Efter lite test med kabelbyten och stift drog jag slutsats av det var ett felaktigt tändstift som spökade. Efter byte av stift så tände den som den skulle igen - tills nu. Jag får alltså misständning lite då och då, men endast på cylinder 1, alla andra fungerar som de ska och tändlampan blinkar som aldrig förr.

Kikade ner i locket och tyckte att det var väl lite extra skitigt i honkontakten för 1:an. Inga synliga sprickor eller andra skador någonstans. Rengjorde och testade igen, men samma problem. Kablar har jag växlat också, så det borde inte vara fel på dem, även om de är "hemcrimpta".

Köper nytt lock och rotor imorgon för att se om det löser problemet. Då kommer min frågeställning:

Sedan tidigare har jag felköpta, men helsnygga röda Ford Racing 9mm-kablar med han-ändar mot fördelaren som skulle vara perfekt att få dit nu om jag ändå ska byta lock. Kan inte hitta något lock med hanändar till min Mallory dock - tar en chansning här och frågar om är det någon som vet om ett sådant?

Kanske någon med liknande skumma tändproblem som kanske har någon input?

Kör alltså en 351C med Mallory Unilite och Promaster-spole (med förkopplingsmotstånd).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...