Jonasm July 25, 2012 Report July 25, 2012 Finns de flera olika varianter på C4 ?Jag har renoverat en C4 som jag skulle ha i Mussen. Men när jag skull slänga dit turbin så passar den inte. De visar sig att ingående axeln på lådan ja renoverat är 21 mm eller 26 st spl. Och på min gammla 20 mm eller 24 spl.Kan jag byta oljepump och axel ? Eller är de till att köpa en ny turbin ??? Citera
Per Berglund July 28, 2012 Report July 28, 2012 Ja det finns minst 4st olikaEgentligen är C4 endast en låda för 6or och upp till max 302 cui före 1968Tyvärr har samlingsbegreppet C4 smittat över till alla andra lådor som heter C5, C9,C10 etcDu måste köpa ny turbin eller en ny drivaxel.Kanske har en drivaxel men du måste räkna antal splines i båda ändar först! men observera det kanske inte ens räcker med det!Är det en C10 du köpt så passar inte blockplattan eller startmotor heller...Dessa är för 351 cui maskiner Citera
Jonasm August 7, 2012 Author Report August 7, 2012 Har hittat en EAT med höjd stallspeed. Nu till frågan. Vad gjör höjd stallspeed vi cruisingkörning ? Förutom att de blir varmt. Citera
Recommended Posts