Magnus Hansson July 26, 2012 Report July 26, 2012 HallojPassar på och tacka för all hjälp sist med styrservon på Pärlan (Mustang 66:a cab). Fick en tvåa på besiktningen, glapp samt lite läckage. Packade om och bytte två slangar. Påpekade faktiskt att glappet blir betydligt mindre om motorn är igång... Funkade för mig i varje fall.Okej, nya problems. Igår rullade vi ner till Flickorna Lundgren på Mölle... Fantastiskt gott, mycket trevlig tur utmed turistvägen. Vi startade från vår hemort Kungsbacka körde väl totalt kanske 30-35 mil. Men i slutet så började det knasa sig med bromsarna, pedalen började ta längre och längre ner. Inget läckage, inga ändrade motorvarv, testade redigt hemma senare och "panikbromsning" var bara å lägga ner. Har renoverat huvudcylindern förra året, packat om den, brotshat osv, vad kan det vara? Säkert en dum fråga men nu är den ställd! Ps Någon som eventuellt har delar å sälja gällande detta så hör gärna av er, mycket semesterstängt nu....MVHMagnus HanssonKungsbackaRide-on... Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 26, 2012 Report July 26, 2012 Hej.Bygg om bromsar till 1967 enkelt två krets, enkelt jobb ochgör att din Mustang käns säkrare en tid.OBS, när eller om du byter huvudbromscylinder så måste duköpa en som är för din bromstyp.Skivor fram, trumor bak, alternativ trumor runt om, det finnsalltså två varianter på huvudbromscylinder. Citera
Magnus Hansson July 28, 2012 Author Report July 28, 2012 Kannoners! Hittade till slut felet, Bromscylinder höger bak, vätskan hade samlats innanför ena damasken, alltså till slut så hade det väl fuktat igenom, och man kanske hade kunnat se det utifrån.... tanken är väl att konvertera om till skivor fram....MVHMagnus HanssonKungsbacka Ride-on... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.