Jump to content

Membran bromsservoklocka


Recommended Posts

T.o.m i USA är mer eller mindre omöjligt att köpa som en reservdel. Det finns dock en del firmor

som fortfarande renoverar dessa ganska sällsynta Midland Ross bromsservoklockor. För två år sedan

hittade jag en kille här i Dallas som renoverade två av dessa klockor åt mig. Han tog $75 plus skatt

per styck. Tyvärr var han i begrepp att stänga sin business. Det finns en annan firma i Dallas som jag köpte en komplett

renoverad klocka till min 67:a Shelby i Sverige men den funkar inte perfekt så jag tog med min original som den

andra killen renoverade. Fick dessutom en klocka från grundaren och tidigare ägaren av Dallas Mustangs

som samma kille också renoverade. Om du vill kan jag ringa till firman som jag köpte den kompletta klockan från

och höra om de säljer enbart membranet men som sagt jag tvivlar.

Mvh Bosse CMC 342.

Link to comment
Share on other sites

Hej Rolle,

Ringde firman som heter American Power Brake & Clutch och de säljer membran separat men

de sade att det finns tre oilka typer för Midland Ross brake booster och man måste se delarna inuti

om de skall fixa den rätta delen för din booster. Han sade att om membranet har en metal mitten del

redan monterad kostar kittet ca $185 och om det bara är ett löst gummimembran i din booster kostar det

ca $85 båda exklusive skatt.

De talade också om att boostern jag köpte förmodligen har en liten läcka efter att jag lossade bandet och justerade

framdelen genom att snurra på densamma. Han sade att det är en enkel fix men vem vet.

Mvh Bosse CMC 342

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...