nossgivdul July 30, 2012 Report July 30, 2012 Hej, har en 66:a som inte vill gå bra.Skulle bara ta en sväng efter jag klippt gräset för någon vecka sedan då den helt plötsligt började bluddra och hoppa fram för att sen stanna. Efter ett antal startförsök hoppa den igång och jag fräste hem och parkerade i garaget.Började med att byta brytare, rotor och fördelarlock.Då gick den igång lätt men bluddra och var lite orolig.Bytte sen tändkablar och tändstift, ett stift var svart och det fanns lite sprickor de andra var fina.Då gick den kalasbra ... i ca 3 mil?Kollade stiften idag och upptäckte att det nya stiftet som sitter på den plats som det som förut var dåligt ,längst in på passagerarsidan, var svart och lite fuktigt.Alltså, bilen startar nu relativt lätt men går ojämnt och rycker oavsett varvtal eller oberoende om motorn är varm eller ej och ett stift blir lite fuktigt.Någon vänlig själ som har en idé om vad det kan vara för något?Motor:289Förgasare Holley 600Vanlig fördelare med brytare.Tacksam för svar! Citera
Stefan Johansson July 30, 2012 Report July 30, 2012 BRÄNSLE!!Titta igenom bränslefilter, och även i vissa förgasare så sitter det ett inbyggt litet nätfilter i förgasaren. Och är det så illa att du fått in skräp i den behöver den tas isär och göras rent. Citera
nossgivdul July 31, 2012 Author Report July 31, 2012 Köpte nytt filter idag. Passade samtidigt på att köpa ny kondensator. Monterade den nya kondensatorn och så gick den bra igen. Bytte sen bränslefiltret när jag endå höll på.Tackar för svar iaf! Citera
mhdin July 31, 2012 Report July 31, 2012 Så med facit i hand, sluta klipp gräset så går den bättre. Citera
Stefan Johansson July 31, 2012 Report July 31, 2012 Så med facit i hand, sluta klipp gräset så går den bättre.Med stor sannolikhet Citera
nossgivdul August 1, 2012 Author Report August 1, 2012 Så med facit i hand, sluta klipp gräset så går den bättre.Ja det finns verkligen inget som är bra med att klippa gräs. Citera
Recommended Posts