Snorre70 August 8, 2012 Report August 8, 2012 Hejen liten fråga som jag funderar lite över?Hur ofta ska man behöva fylla på vatten i kylaren på en 1968:a?jag har fått fyllt på några gånger på min! det kanske är normalt att göra det efter några turer med bilen, det är det jag inte vet, där av min fråga?Det kanske är helt normalt pga man inte har något tryck kärl!Jag kan alla fall inte se att det skulle läcka någonstans!Tackar för hjälp o svar! Citera
PeterF August 8, 2012 Report August 8, 2012 Hejen liten fråga som jag funderar lite över?Hur ofta ska man behöva fylla på vatten i kylaren på en 1968:a?jag har fått fyllt på några gånger på min! det kanske är normalt att göra det efter några turer med bilen, det är det jag inte vet, där av min fråga?Det kanske är helt normalt pga man inte har något tryck kärl!Jag kan alla fall inte se att det skulle läcka någonstans!Tackar för hjälp o svar!egentligen ska man väl inte behöva fylla på så ofta. Däremot om systemet varit helt tömt så kan man ibland på efterfylla. har du kollat så kylarlocket är ok? Citera
Snorre70 August 8, 2012 Author Report August 8, 2012 Hej jag kan inte hitta någon läcka eller något skumt med kylar locket! Citera
jabba August 8, 2012 Report August 8, 2012 egentligen ska man väl inte behöva fylla på så ofta. Däremot om systemet varit helt tömt så kan man ibland på efterfylla. har du kollat så kylarlocket är ok?HejIbland kan man få byta lock utan man ser någon "defekt" på det Citera
JanneJ August 8, 2012 Report August 8, 2012 Tänk på att inte fylla på för mycket, 2-3 cm under toppen på kylaren är lagom, den övre delen agerar expansionskärl. Citera
Recommended Posts