Cralle August 8, 2012 Report August 8, 2012 Hej hej! Jag har märkt att min bil inte alltid diffar när jag leker med den, den enhjular rätt ofta när jag ska sladda i högerkurvor.Är lite rädd att min bakaxel håller på att ge med sig, eller är de inte diffade orginal ? Känner mig som en riktig nybörjare när jag skriver detta så va snälla Citera
Claes CMC 1489 August 9, 2012 Report August 9, 2012 Vad jag vet så har alla mustanger "limited slip" bakaxel, dvs. ska fördela kraften mellan hjulen.Har du testat att koppla ur/i TCS:en, när den är ur för mig så spinner båda hjulen, men i kurvor så spinner innerhjulet mer.Kanske är dax att byta olja i bakaxeln?Ställ frågan här, bättre svar kan du inte få.http://www.allfordmustangs.com/forums/2005-2010-mustang-gt-tech/ Citera
Cralle August 9, 2012 Author Report August 9, 2012 Ok tack för svaret, blir jag lite lugnare.Hur ofta är rekommenderat att byta oljan i bakaxel?Den är ju rätt trimmad så får kanske byta med lite tätare intervaller. Citera
Corvette September 4, 2012 Report September 4, 2012 bara öppna och kika på färgen på oljan, svart bytsug ur lite kolla om du ser glitter i oljanhelt klart tar slipdiffen stryk när bränner gummi Citera
Recommended Posts