laxkungen August 28, 2012 Report August 28, 2012 Efter ett par mils körning med min 66:a så slutar plötsligt motorn att gå och man får rulla in till kanten för att på nytt försöka få igång den på nytt. Ström finns i övrigt till bilen men vad kan detta vara för problem. När jag sedan skall starta bilen på nytt så startar den inte på en gång utan man får köra på startmotorn ett tag innan han startar på nytt. Detta fenomen är någort helt nytt och har aldrig hänt tidigare. Citera
Patrik Mustang67 August 28, 2012 Report August 28, 2012 Kan vara olika saker. Hade nått liknande på min och felet var att tänspolen behövde 12v då jag hade ignitor tändning. Nu har den funkat kanon i 2 år. Citera
pools August 28, 2012 Report August 28, 2012 Hej Hasse!Det kan vara tändspolen, den kan lägga av när den blir för varm. Har du bytt dennån gång? Eller ånglås, men det är inte troligt i den "sommarvärme" vi har just nu.Mvh.P-O Citera
laxkungen August 28, 2012 Author Report August 28, 2012 Får kolla tändspolen för den är aldrig bytt. Citera
Recommended Posts