peckapecan September 11, 2012 Report September 11, 2012 Gjorde lite efterforskningar i dag på bilen ang om den genomgått någon tune efter filterkit bytet.Antagligen är det bara ditmont utan tune.Hur går man tillväga nu iom att jag hört att tune absolut är en nödvändighet för att kunna nyttja effekten fullt ut.Jag är för dåligt informerad hur detta med tuning fungerar.Kan man låna en programmerare av någon för att köra in ny tune eller är varje tune skräddarsydd efter bilen?.I mitt fall sitter det ett HPR Spectre kit på bilen samt Ford Racing avgassystem.Finns det någon i min närhet som kan hjälpa mig tuna bilen med korrekt tune?.Inser iaf att en programmerare måste införskaffas,men tills dess skulle det vara önskvärt få bilen fixad iaf.Ha det gött.... Citera
Nena September 11, 2012 Report September 11, 2012 Om du vill ha ut maximal effekt så är det bästa att investera i en tuner som programmeras för specen på just din bil. Då kan du också få nya programslingor att lägga in om/när du gör uppgraderingar/förändringar på bilen. Tunern funkar då enbart på din bil då den har bilens datorboxs identitet. Billigast är att beställa från USA om man känner sig bekväm med support därifrån, annars finns de även i Sverige. Citera
Recommended Posts