Jump to content

shift kit c4


Recommended Posts

Hej har min låda nere för en översyn och tänkte stoppa i ett shift kit när ja ändå håller på men när jag tittar lite närmare på ventilpaketet ser jag att det sitter en färgad fjäder där redan !?! har jag redan ett shift kit installerat eller använde ford färgmärkningar från fabrik?

Min känsla säger att alla fjädrar borde vara ofärgade i en original låda men jag har ingen aning.

så vad tror ni har jag shift kit eller inte?

Link to comment
Share on other sites

Hej har min låda nere för en översyn och tänkte stoppa i ett shift kit när ja ändå håller på men när jag tittar lite närmare på ventilpaketet ser jag att det sitter en färgad fjäder där redan !?! har jag redan ett shift kit installerat eller använde ford färgmärkningar från fabrik?

Min känsla säger att alla fjädrar borde vara ofärgade i en original låda men jag har ingen aning.

så vad tror ni har jag shift kit eller inte?

vart i ventilhuset sitter fjädern? Det finns massa olika tillverkare på skiftkit, och alla har sin syn på hur det ska funka.

vad är det för årsm på lådan?

mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

sitter i en -67a,, skickar med lite bilder. kanske lite svårt att se men bägge fjädrarna är röda den lilla ser man igenom ett hål på bild 1. Den andra är lite större men har tappat lite av sin röda färg bild 2

Färgerna vågar jag inte uttala mig om. Men jag tror att mina är färgade också. Kan kolla det när jag kommer hem ikväll. Min är också en 67.

Hur har du upplevt växlingarna då? Har du delat på ventilhuset?

Link to comment
Share on other sites

har inte haft någon bil vad jag vet som har haft shift kit i så jag har lite svårt att avgöra. jag har inte öppnat det än

Mina fjädrar va "metallfärgade" det shiftkittet jag har i min sitter inte där du misstänker att ditt gör. Ett shiftkit ökar trycket i lådan samt gör växlarna mer distinkta.... Rent av stenhårda växlingar på en del kit. Så om du upplevt att din låda växlat snabbt och ev lite hårdare än en vanlig aut låda så kan det sitta nån typ av shiftkit i. Ska du renovera lådan?

Link to comment
Share on other sites

anledningen att jag tog ner den va att jag hade läckage på ingående axeln, sen har jag känt av det här med "flare" oxå så jag tänkte väl kolla om jag såg något slitet band eller nått när den ändå var nere. Men jag ser inget speciellt, banden ser fina ut tycker jag fast jag är ingen expert på automater direkt...

Hur som när lådan ändå var ur tänkte jag att det inte skulle skada med lite vassare lameller och hittade ett Master kit med raybestos lameller och band inkl shift kit för drygt 200 dollar. Men jag blev fundersam när jag såg dom här röda fjädrarna...

Link to comment
Share on other sites

anledningen att jag tog ner den va att jag hade läckage på ingående axeln, sen har jag känt av det här med "flare" oxå så jag tänkte väl kolla om jag såg något slitet band eller nått när den ändå var nere. Men jag ser inget speciellt, banden ser fina ut tycker jag fast jag är ingen expert på automater direkt...

Hur som när lådan ändå var ur tänkte jag att det inte skulle skada med lite vassare lameller och hittade ett Master kit med raybestos lameller och band inkl shift kit för drygt 200 dollar. Men jag blev fundersam när jag såg dom här röda fjädrarna...

Precis.. när den ändå är nere så gå igenom den ordentligt. och glöm inte att köpa ett bussnings kit också, det brukar inte ingå i ett master kit. Jag är absolut ingen expert heller på detta och vill du har mer ingående svar så ska du snacka med Per Berglund här på forumet. Han kan det mesta om dessa lådor.

men iaf... har du inte upplevt lådan som hårdväxlande och lite tuffare så skulle jag inten tro att det sitter nåt shiftkit i.

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Precis.. när den ändå är nere så gå igenom den ordentligt. och glöm inte att köpa ett bussnings kit också, det brukar inte ingå i ett master kit. Jag är absolut ingen expert heller på detta och vill du har mer ingående svar så ska du snacka med Per Berglund här på forumet. Han kan det mesta om dessa lådor.

men iaf... har du inte upplevt lådan som hårdväxlande och lite tuffare så skulle jag inten tro att det sitter nåt shiftkit i.

/Peter

Hade isär mitt ventilhus idag och kollade fjädrarna. Mina är rosa/rödfärgade.... Knappt ingen färg kvar. :)

Mvh peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...