68-ht September 29, 2012 Report September 29, 2012 Tjena! Undrar om det finns någon vänlig själ som kan mäta hur stolarna sitter.Vill ha reda på följande: höjd till sittdyna från tröskel, sitter stolen rakt i förhållandeTill tröskel? Samt hur långt från torped till stolen när den är längst fram?Tack på förhandMicke Citera
pools October 4, 2012 Report October 4, 2012 Tjena! Undrar om det finns någon vänlig själ som kan mäta hur stolarna sitter.Vill ha reda på följande: höjd till sittdyna från tröskel, sitter stolen rakt i förhållandeTill tröskel? Samt hur långt från torped till stolen när den är längst fram?Tack på förhandMickeJag kan mäta efter helgen, men behöver lite mer detaljer.Höjd till sittdyna? Underkant eller överkant?Hur långt från torped? Var på torpeden? I underkant eller överkant? Vilken kantpå stolen? Överkant eller underkant? Kan mäta alla mått, men blir enklare med svarpå dessa frågor.Mvh.P-O Citera
68-ht October 5, 2012 Author Report October 5, 2012 Tack på förhand P-o!Mått från tröskel eller golv till överkant på sittdyna i framkant resp. bakkant. mått från framkant på sittdyna till torped under rattaxel.samt sittdynans över kant i förhållande till tröskel.Ska montera andra stolar (då jag inte har orginal stolarna) men vill ha dom i samma läge som orginal. Citera
pools October 8, 2012 Report October 8, 2012 Då har jag måtten.Mått från golv till överkant på sittdynan fram: 24 cm.Mått från golv till överkant på sittdynan bak: 11 cmMått från torpeden till sätets överkant: 75 cm när sätet är skjutit längst bak,och 63 cm längst fram.Hoppas det hjälper.Mvh.P-O Citera
68mustang October 26, 2016 Report October 26, 2016 Jag som ny mustangägare har reagerat på att jag nästan har ratten i magen mär jag är ute och kör, men jag har typ 74cm från torpeden till sätets framkant. Ska det verkligen vara så? Amerikanska fryntliga män kan ju inte få plats alls om jag som är 1,75 och väger 75kg tycker att det är tajt? Sedan så tycker jag att man sitter allseles för upprätt, finns det något att göra åt det? Citera
Kalaspuffar October 26, 2016 Report October 26, 2016 Hej Det skall gå att justera med en bultar i nedre kant av ryggstödet ( så du slipper sitta som en pinne) sedan är det bara kolla hur skenorna sitter i golvet för att se om de är rätt Citera
Lostincepancake January 13, 2017 Report January 13, 2017 Haha...Mustang är lika rymlig som min gamla Porsche 924...dock satt man bättre när man väl kravlar sig in i possen....v8:an förlåter dock utrymmesbristen;) Citera
Recommended Posts