Jump to content

Recommended Posts

Pumpen är inte så viktig att modda förutom på C6.

Öka trycket på pumpen medför ökad värme vilket kan bli till nackdel

Viktigare att se till att flödet går lätt genom hela låda och kylning.

Viktigare då att förbättra oljeflödet till det lager som sitter i botten på lådan och tar emot all kraft.

Borra med en 3-3.2mm borr in i oljekanalen enligt min bild.

Sedan motsvarande hål i det lager som behöver smörjning

Detta lager är det första som annars blir mos

Detta är original på Ford C5 så Ford själva insåg problemet

post-2532-144839224082_thumb.jpg

post-2532-144839224063_thumb.jpg

post-2532-144839224103_thumb.jpg

post-2532-144839224124_thumb.jpg

Pumpen är inte så viktig att modda förutom på C6.

Öka trycket på pumpen medför ökad värme vilket kan bli till nackdel

Viktigare att se till att flödet går lätt genom hela låda och kylning.

Viktigare då att förbättra oljeflödet till det lager som sitter i botten på lådan och tar emot all kraft.

Borra med en 3-3.2mm borr in i oljekanalen enligt min bild.

Sedan motsvarande hål i det lager som behöver smörjning

Detta lager är det första som annars blir mos

Detta är original på Ford C5 så Ford själva insåg problemet

[ATTACH=CONFIG]22423[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]22422[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]22424[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]22425[/ATTACH]

Fint... då har man nåt att göra i eftermiddag. tack för info.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...