Jump to content

Nya förslag till hemsidan?


Recommended Posts

Hej!

Jag har samlat mod och tänkte komma med ett förslag till hemsidan. Bigfogar nån bild som ex. Sen vad ni tycker märker jag väl... :shock:

1. Shop. Skulle man inte kunna ha en ny avdelning som heter tex. "Webshop" där man kan se och beställa tröjor, jackor och böcker mm.?

2. En grej som jag inte sett och som jag tror är populärt är muggar med logga på.

Jag börjar så här så får vi se hur det utvecklar sig.

Link to comment
Share on other sites

Det har redan varit på tal tidigare.

Det är lätt att säga men svårare att genomföra praktiskt eftersom vi är en klubb och inte har någon anställd för detta.

Även om det är roligt så ska prylarna administreras manuellt och ideelt

De personer som har hand om detta idag är nog inte så pigga på att administrera ytterliggare arbete och prylar via internet "webshop"

Vad jag förstår är det 2 personer som helt ideelt håller koll och administrerar klubbprylar.

Släpar tröjor,handdukar,kepsar,jackor,paraplyer fram och tillbaka på träffar och har allt i garderoben hemma! :?

Muggar tycker jag själv är kanonbra och poppis men är inte rolig att skicka via post då ett porto för dom blir mer än 30kr/st.

Och vad händer om det går sönder i frakten?

Trassla med posten och krångla är inget vi vill göra på våran fritid.

Jag vill inte vara negativ till ideer men vet själv hur det är på firman jag jobbar.

Mer arbete och kostar mycket mer än vad man anar.

Det är oftas +-0kr eller sämmre i slutänden.

Bättre använda medlemspengarna till något som kommer oss alla till godo.

Den fina tidningen är ett sånt exempel! :)

Men någon kanske vill frivilligt ställa upp och jobba med detta? ;)

OBS! Detta är bara min personliga åsikt. Lars och Göran kanske har en annan?

Link to comment
Share on other sites

Ok, jag förstår vad du menar, det kan lätt bli för mycket slit med det hela. :?

Men med "webshop" skulle man kanske bara visa vad som finns. (Inte kunna beställa online)

Sen får man skicka mail på det man vill ha och boka så prylarna finns i lager vid tex. en träff.

Om jag har förslag på grejer som vi alla har nytta av, var vänder jag mig då? Problemet är väl att många prylar kostar mycket pengar

och det var väl därför jag skrev den här tråden för att ev. kunna hjälpa klubben att få in mer kosing.

Link to comment
Share on other sites

Vi är mer än tacksamma för alla konstruktiva förslag som kan göra vårt klubbmaterial attraktivare.

Vi har tidigare haft mer klubbmaterial men blivit tvugna att dra ner av precis det skälet som Per talar om.

Att ta med t.ex muggar på träffar kan vara ganska omständigt ( kanske ) men det ger också bara en bråkdel av medlemmarna möjlighet att köpa dessa.

Vi försöker istället att satsa på prylar som är lätta att hantera och skicka över hela landet och för att promota klubben så behövs egentligen bara det materialet vi har idag.

Vi letar hela tiden efter nya "bra o ha saker" som kan komma alla tillgodo

men det är inte så lätt att tillfredställa "alla" lustar.

Vår ekonomi är förnärvarande så god att vi inte behöver få in extrapengar genom klubbmaterialet ( det ger heller nästan ingen vinst ) utan det får ses som något som vi gör för att ge klubbmedlemmarna en gemensam identitet.

Att lägga ut klubbmaterialet på display med priser på webben med beställning direkt via mail är en bra ide, vi skall kolla igenom effekterna och se vad vi kan göra.

Fortsätt gärna att komma med förslag, tänk bara på vilka ramar vi har att leva inom enligt ovan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...