Jump to content

ht67 cmc 1502

Medlemmar
  • Inlägg

    672
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

ht67 cmc 1502's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Nä inte direkt, mest nyfikenhet. Köper man en motor rakt av som jag gjort, där man inte varit med vid byggandet, så vet man inte så mycket. Sen är det inte var dag man har en sån kamera hemma så det var mest intressant att se hur det såg ut. De problem jag haft med motorn var när den var ny, ventilerna slöt inte tätt, vilket fick vakumet att fladdra. Det justerades och sen gick den betydligt bättre. Förra året lade fördelaren av. Satte dit en ny MSD och sen dess har det fungerat.
  2. Jag har inte absolut järnkoll men den har gått ca. 400 mil.
  3. Hej! Jag lånade en smidig liten kamera för att kolla mina ventilationskanaler i huset. Kunde inte låta bli att ta bort ett par stift och kolla läget. Ganska smidigt, video filer på 20 - 30 MB. Skulle någon tycka att det är något som inte ser riktigt bra ut så skriv gärna en kommentar här. Cylinder 1 Cylinder 4 Cylinder 5 Cylinder 8
  4. När jag kollade härom dagen så såg jag inte bilderna jag la upp. Tänkte att det måste blivit nåt fel men nu verkar det ju ok iaf. Kommentarerna om 2010:an har ju inte låtit vänta på sig, riktigt kul... Jag köpte med en tidning i USA där de ställer de 3 senaste modellerna av "pony cars" mot varann. Tänkte scanna och lägga upp artikeln som pdf här men blir lite osäker på vad som gäller med copyright osv. Nån som vet?
  5. När jag gick runt i New Jersey idag så såg jag den här Mussen av 2010 års modell. $27 000 var priset med 6:a. Lägger upp lite bilder...
  6. Ja nu går min Musse mycket bättre, det kvarstår iofs. finjustering för den drar inte rent vid kraftiga gaspådrag. Igår åkte jag lite längre för första gången på ett år, ca. 2 mil. Vilken musik för kräsna öron. Har också bytt kablar, stift mm. men det hjälpte ju inte...Med facit i hand så var det alltså fördelarens kretskort som hade gått sönder i de brytarlösa funktionerna.
  7. Ok! Vad bra att du förklarade det för jag var osäker på funktionen av fjädrar och ringar. Ska ut och testköra mera under söndagen så får man hoppas att den går såpass bra att man kan ställa på den igen och få åka lite innan sommaren är slut.
  8. Hej igen... Hittade det här hos NGK som kan vara intressant att veta. http://www.ngk.se/upload/Martin%20bilder/Typbeteckning_usa1.pdf
  9. Nu äntligen har jag köpt en ny fördelare (MSD 8354) och den startade fint på första försöket! Det var alltså Accelfördelaren som var orsaken till den sporadiskt ojämna gången. Vilken skillnad på storlek på de 2 fördelarna. Men jag hann inte köra mer än att jag kunde konstatera att tändningen måste justeras bättre. I MSD fördelaren sitter det tydligen en blå ring som gör att man kan få, som jag förstått det, max 21 gr. förtändning. Säkert feltolkat av mig. Behöver man byta den mot den röda mindre ringen som medger max. 28 gr?
  10. Hej! NGK WR5 eller ACCEL U-GROOVE 378 är några som ska fungera.
  11. Hej Per! Sjysst att du kunde hjälpa mig. Då är jag fortfarande konfunderad...får snoka vidare. Ja nu är jag tillbaka igen efter en tids dvala (sparade kosing till den nya fördelaren, en MSD Ready-To-Run blev det) Den tråden ska jag väcka liv i igen, Mussen startade direkt med nya fördelaren.
  12. Snygg bil! Läste på deras hemsida och de verkar göra ett bra jobb, men vad kostar det att anlita dem?
  13. Hittade den här lappen med kamaxelvärden när jag gick igenom mina papper om Mussen. Dock har jag inget minne av att lappen följde med nya motorn men uppenbarligen ligger den ju där ibland allt... Jag frågade specifikt när jag köpte motorn vilken kam som sätts i och fick då svaret att Comp Cams 270H har monterats vilket kanske är sant. Är det någon som är haj på att läsa ut dessa värden och vad de innebär? Eller är det så enkelt att detta är värdena på en Comp Cams 270H? http://www.compcams.com/Cam_Specs/CamDetails.aspx?csid=871&sb=1
  14. Har ni skaffat det här än?
  15. Det har tagit lite lång tid att svara pga. att jag är på resande fot. Just nu har jag ingen gnista alls. Under hela tiden har den alltid gått på 4 cylindrar. I bråkdelar av sekunder så går den på 8 cylindrar vid ett jämt gaspådrag, detta gör att motorn under körning går väldigt ryckigt och oberäkneligt. Men för at sammanfatta det hela så var det i söndags kväll efter att vi hade haft isär förgasaren som den startade på 4 cylindrar fast jag tyckte den gick lite bättre men det har jag inga belägg för då jag inte kom längre än att jag fick den ur garaget och sen dog den pga. gnistan försvann på ALLA stift. Tidigare har jag haft gnista på alla stift. Nu har jag ingen gnista alls men jag har en fungerande tändspole. Jag ska kolla kompet men mycket pekar på fördelaren just nu därför att tändspolen ger gnistor vid jord-pulser och den tycks inte få några från fördelaren. Kamaxeln är en Comp Cams Magnum 270H (1800-5800 RPM). Jag själv kan inte bedömma om denna kam är av dålig kvalité men det kommer väl kompet kanske att svara på.
×
×
  • Create New...